Actual Directions of Improving the the Content of Professional Training of the Future Pre-School Teachers: Present Social Order

  • Nelli Lysenko Vasyl Stefanyk Precarpathian National University
Keywords: cultural heritage, magical-ritual experience, educational commandments, teaching culturefolk pedagogical experience

Abstract

The current aspect of improving of the content of students professional training in speciality “Preschool Education” by means of teaching Ukrainian ethnopedagogy is studied in the article. Some approaches to the interpretation of actual educational of upbringing of children  on the background of social order from  modern society are offered.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Nelli Lysenko, Vasyl Stefanyk Precarpathian National University

Head of the Chair of Theory and Methodology of Preschool Education, Director of the National Ethnic Pedagogy and Ethnic Studies Center of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine and Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, Doctor of Pedagogical Sciences, Professor

References

Dobo A. Die Verwaltung der romischen Provins Pannonien von Auqustus bis Diokletianus. Die provinziale / Dobo A. Vervaltung. Budapest, 1968.

Археологія доби українського козацтва ХVІ-ХVІІІ ст. / І. Винокур, О. Титова, І. Свєшніков та ін. ; за ред. Д. Телігіна. – К. : ІЗМН, 1997.

Бабишин С. Д. Школа та освіта Давньої Русі (ІХ – І пол. ХІІ ст.) / С. Д. Бабишин. – К. : Вища школа, 1973.

Балушок В. Юнацькі ініціації давніх слов’ян – школа сили й мужності / В. Балушок // Традиції фізичної культури в Україні : зб. наук. статей. – К. : ІЗМН, 1997.

Залізняк Л. Нариси стародавньої історії України / Л. Залізняк. – К., 1999.

Повість врем’яних літ. Літопис (за Іпатським списком). – К., 1990.

Published
2012-09-03
How to Cite
Lysenko, N. (2012). Actual Directions of Improving the the Content of Professional Training of the Future Pre-School Teachers: Present Social Order. Pedagogical Discourse, (13), 186-192. Retrieved from http://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/1009