Usage of Vitagenic Technologies at Regilion Studies Lessons

  • Yurii Blazhevych Khmelnytskyi Humanitarian-Pedagogical Academy
Keywords: vitagenic technologie, religious studies, religious confessions, students, life experience, experience of life, ethics, religious symbols

Abstract

Based on the documentary, archival and religion studies materials the questions of the usage of vitagenic technologies at the lessons of religion studies on the topic "Religion and Morality. Religious Symbols" are elucidated. It defines the methods of vitagenic technology usage in the classroom, puts an emphasis on the major stages of religious morality, provides comparative analysis of ethical principles and rules of various confessions, describes peculiarities of the mentioned topic. During the lesson the group of students was divided into subgroups that received spcifically developed tasks and was tested accordingly. At the end of the lesson the students were asked to self-evaluate their participation in the classroom and  to express their thoughts considering personal experience.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Yurii Blazhevych, Khmelnytskyi Humanitarian-Pedagogical Academy

Associate Professor of the Department of Social Sciences, Candidate of Historical Sciences

References

Белкин А. С. Витагенное образование. Голографический подход / А. С. Белкин, Н.К. Жукова. – Екатеринбург : Изд-во УГПУ, 1999. – С. 5–63.

Зушман М. Тематично-стильова своєрідність малої прози Б. Лепкого й М. Коцюбинського: [Типологічні порівняння малої прози Михайла Коцюбинського й Богдана Лепкого з точки зору їх тематики] / М. Зушман // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету ім. Михайла Коцюбинського. Серія: Філологія. – Вінниця : ВДПУ, 2005. – Вип. 7. – С. 102–105.

Кукушин В. С. Педагогика начального образования : учеб. пособие / В. С. Кукушин, А. В. Болдырева-Вараксина. – Ростов-на-Дону : Изд. центр «МарТ», 2005. – С. 46–243.

Кучин Л. І. З досвіду вітагенної педагогіки / Л. І. Кучин // Розвиток біологічної освіти в Україні : всеукр. наук.-метод. конф. (Мелітополь, 26–27 верес. 2006 р.). – Мелітополь, 2006. – С. 58–60.

Пометун О. Інтерактивні технології навчання: теорія і практика / О. Пометун, Л. Пироженко – К., 2002. – С. 46–68.

Токмань Г. Л. Методика викладання української літератури в старшій школі: екзистенціально-діалогічна концепція / Г. Л. Токмань. – К. : Міленіум, 2002. – С. 18–102.

Релігієзнавство : навч. посіб. / [А. Г. Баканурський та ін.]. – К. : Професіонал, 2004. – 304 с.

Протоієрей Серафим Слобідський. Закон Божий : підруч. для сім’ї та школи. – [вид. 3-є]. – К. : АТ «Книга», 2004. – 654 с.

Вандишев В. М. Релігієзнавство : навч. посіб. / В. М. Вандишев. – К. : Кондор, 2009. – 240 с.

Кислюк К. В. Релігієзнавство : підруч. для студентів вузів / К. В. Кислюк, О. М. Кучер // Народ. укр. акад. – [5-е вид. виправл. і доп.]. – К. : Кондор, 2007. – 673 с.

Язык символов: мифология и религия / сост. В. М. Рошаль. – М. : Изд-во Эксмо, 2005. – 384 с., ил.

Язык символов: мифология и религия / сост. В. М. Рошаль. – М. : Изд-во Эксмо, 2005. – 384 с., ил.

Шевченко В. М. Словник-довідник з релігієзнавства / В. М. Шевченко. – К. : Наукова думка, 2004. – 560 с. – (словники України).

Язык символов: мифология и религия / сост. В. М. Рошаль. – М. : Изд-во Эксмо, 2005. – 384 с., ил.
Published
2013-03-11
How to Cite
Blazhevych, Y. (2013). Usage of Vitagenic Technologies at Regilion Studies Lessons. Pedagogical Discourse, (14), 82-87. Retrieved from http://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/417