Special Course «The Base of Socially-Pedagogical Work with Asocial Families» Studing in the Process of Primary School Future Teacher’s Training
Abstract
The content and methodical aspects of improving student’s knowledge and skills, while special course «The Base of socially-pedagogical work with asocial families» studing in the process of primary school future teacher’s training are reflected. The need for developing special course arose from the necessity to improve students 'knowledge of the foundations of social and educational work with antisocial families, as well as professional use in the practice of primary school teachers, enhance students' knowledge of the problems of modern families, the socialization of primary school children from asocial families in the new social and cultural conditions , mastering the forms and methods of correction intrafamily relationships, improving educational opportunities for families of this type, to improve their functioning in modern society.
Downloads
References
Тетерский С. В. Введение в социальную работу : учеб. пособие / С. В. Тетерский. – М. : Академический Проект, 2000. – 496 с.
Чгонив К. Е. Семья, дети, школа / К. Е. Чгонив, Г. М. Миньковский. − М. : Юрид. лит., 1989. − 448 с.
Закон України «Про Освіту» [Електронний ресурс] – Режим доступу : www.osvita.org.ua/pravo/law_00/part_1.html.
Мойсеюк Н. Є. Педагогіка : навч. посіб. / Н. Є. Мойсеюк. – [5-е вид., доп. і перероб.]. − К., 2007. − 656 с.
Петрочко Ж. В. Професійна підготовка соціальних працівників до роботи / Ж. В. Петрочко, Т. М. Кондрашевська. − Ліга соц. працівників м. Києва. − К. : Вид-во Нац. пед. унів-ту ім. М. П. Драгоманова, 2001. − 48 с.
Щербань П. М. Навчально-педагогічні ігри у вищих навчальних закладах : навч. посіб. / П. М. Щербань. − К. : Вища школа, 2004. − 207 с.
Хлєбнікова Т. М. Ділова гра як метод активного навчання педагога : [навч.-метод. посіб. для викладачів, слухачів ІПО, директорів шкіл, керівників РУО] / Т. М. Хлєбнікова. − Х. : Основа, 2005. − 80 с.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.