Formation of Emotional Culture of the Future Teacher of Choreography in the Process of Choreographic Activity

  • Olena Yefymchuk Khmelnytskyi Humanitarian-Pedagogical Academy
Keywords: emotional culture, emotional response, emotional environment, choreographic work

Abstract

The process of forming of socially important characteristics of a personality is analyzed in the article. It is impossible without an emotional component. In this case it is very important to have the skill of regulation of your own emotions. This skill is the basis of the emotional culture of future teacher of choreography. This article determines  the peculiarities of the process of teaching emotional culture of the future teacher of choreography. The emotional culture is one of the components of pedagogical work which is comprised of a system of knowledge and skills. They are aimed to the adequacy of the emotional response.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Olena Yefymchuk, Khmelnytskyi Humanitarian-Pedagogical Academy

Assistant Professor of the Choreography Department

References

Аннєнкова І. П. Формування емоційної культури майбутніх учителів в процесі вивчення педагогічних дисциплін колективу : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / І. П. Аннєнкова. – Одеса, 2003. – 20 с.

Анохин П. К. Эмоции / П. К. Анохин // Философские аспекты теории функциональной системы : Избранные труды. – М. : Наука, 1978, – С. 311–335.

Ильин Е. П. Эмоции и чувства / Е. П. Ильин. – СПб. : Питер, 2001. – 752 с.

Монохин Г. В. Воспитание эмоциональной культуры подростков в условиях самодеятельного хореографического коллектива : автореф. дисс. на соискание науч. ступени канд.. пед. наук : спец. 13.00.05 / Г. В. Монохин. – Тамбов, 2011. – 20 с.

Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии / С. Л. Рубинштейн. – СПб. : Питер, 2002. – 720 с.
Published
2013-02-04
How to Cite
Yefymchuk, O. (2013). Formation of Emotional Culture of the Future Teacher of Choreography in the Process of Choreographic Activity. Pedagogical Discourse, (14), 173-177. Retrieved from http://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/435