Didactic Testing of Students with Special Course «Disadaptation of Preschoolers and its Consequences» (Based on the Stating Experiment)
Abstract
The author reveals theoretical approaches on the problem under research, interprets the views of different researchers. She acquaints with various approaches as for determination of the notion «test», «didactic test» and their classifications, peculiarities of making tests of the closed form and their components for the students-bachelors on speciality «Pre-School Education», basic traditional forms of test tasks, principles of construction of the answer. The author describes main rules, which must be followed in the process of forming tasks for those who will be tested. She offers the results of her own research, which prove topicality and practical necessity of research of some questions.
Downloads
References
Бурлачук Л. Ф. Словарь-справочник по психологической диагностике / Л. Ф. Бурлачук, С. М. Морозов. – К. : Наукова думка, 1998. – 200 с.
Дидактичне тестування в системі підвищення кваліфікації держслужбовців / за заг. ред. О. Я. Чебикіна, С. К. Хаджирадєвої. – Одеса, 2002. – 25 с.
Клайн П. Справочное руководство по конструированию тестов. Введение в психометрическое проектирование / П. Клайн. – К., 1994. – 238 с.
Михалева Т. Г. Оценка учебных достижений / Т. Г. Михалева, В. А. Хлебников // Педагогическая диагностика. – 2002. – № 2. – С. 45–52.
Морська Л. І. Методика здійснення змістової валідизації дидактичного тесту [Електронний ресурс] // «Педагогічна наука: історія, теорія, практика, тенденції розвитку : е-журнал. – 2009. – Вип. № 1. – Педагогічні видання. – Режим доступу : http://www.intellect-invest.org.ua/ukr/pedagog_editions_e-magazine_pedagogical_science/.
Шпильовий В. Д. Створення тестів та проведення тестового контролю якості підготовки / Шпильовий В. Д., Жила В. Г. – Луганськ, 1997. – 78 с.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.