Practical Training of Students-Ecologists toEnvironmental Education and Upbringing of School Children

  • Nataliya Kazanishena Kamianets-Podilskyi Ivan Ohiienko National University
Keywords: teaching practice of students-environmentalists, practical training, environmental education and upbringing

Abstract

The article emphasizes on the problem of organizing and optimizing of pedagogical practice  of students- environmentalists. The importance of pedagogical practice in the process of becoming a specialist is cleared. The functions, objectives and principles of its organization are rflected. The stages of practice are offered and charactrized. Complex tasks that students perform during practice is worked out. Educational and skill requirements for training students- environmentalists are taken into account. The list of statements, the requirements for their execution are given. The conclusion about the role of systematic teaching practice of students environmentalists and effectiveness of the proposed methods is made.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Nataliya Kazanishena, Kamianets-Podilskyi Ivan Ohiienko National University

Associate Professor of the Department of Biology and Methods of its teaching, candidate of pedagogical sciences

References

Воробей В. И. Формирование у студентов педагогических институтов умений и навыков организации воспитательной работы с учащимися в процессе непрерывной педагогической практики : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Воробей Валентина Ивановна. – К., 1989. – 155 с.

Зверева С. В. Единство теоретической и практической подготовки будущих учителей к воспитательной работе в начальной школе : автореф. дисс. на соискание уч. степени канд. пед. наук : спец. 13.00.01 «Общая педагогика и история педагогики» / С. В. Зверева. – М., 1990. – 18 с.

Казакова Н. В. Організаційно-методичні засади педагогічної практики майбутніх учителів початкових класів умовах ступеневої підготовки : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Н. В. Казакова. – К., 2005. – 22 с.

Кацова Л. І. Формування професійного інтересу у майбутніх учителів у процесі педагогічної практики : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Л. І. Кацова. – Харків, 2005. – 20 с.

Козій М. К. Психолого-педагогічні умови удосконалення педагогічної практики студентів : метод. посіб. / М. К. Козій. – К. : Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова, 2001. – 140 с.
Published
2013-03-26
How to Cite
Kazanishena, N. (2013). Practical Training of Students-Ecologists toEnvironmental Education and Upbringing of School Children. Pedagogical Discourse, (14), 206-211. Retrieved from http://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/442