Analysis of the Training of Future Engineers-Educators to Databases Design

  • Mariya Korzhova Berdyansk State Pedagogical University
Keywords: professional activity, future engineers- teachers, content components, procedural component, program of discipline, conceptual database design, logical database design, physical database design

Abstract

The paper analyzes the characteristics of teaching the subject «Principles of Information Security and databases» in terms of the training of future engineers and educators; it elucidated components of professional activity on designing databases and consider the substantive and procedural components of the profession of the future engineers and educators to design databases based on program course «Principles of information Security and databases» and professional experts in database design.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Mariya Korzhova, Berdyansk State Pedagogical University

postgraduate student

References

Безрукова В. С. Педагогика. Проективная педагогіка : учебник для индустриально-педагогических техникумов и для студентов инженерно-педагогических специальностей / В. С. Безрукова. – Екатеринбург : Деловая книга, 1999. – 329 c.

Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників / Я. Кавторєва (уклад.). – [5-те вид., перероб. і доп.]. – Х. : Фактор, 2008. – 384 с.

Коваленко Е. Э. Методика профессионального обучения : учебник для инженеров-педагогов, преподавателей спецдисциплин системы профессионально-технического и высшего образования / Е. Э. Коваленко. – Х. : ЧП «Штрих», 2003. – 480 с.

Лазарєв М. І. Полісистемне моделювання змісту технологій навчання загальноінженерних дисциплін : [моногр.] / М. І. Лазарєв. – Х. : Вид-во НФаУ, 2003. – 356 с.

Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра за спеціальністю 6.010104 «Професійна освіта» напряму підготовки «Комп’ютерні технології в управління та навчанні». – Бердянськ, 2010. – 49 с.
Published
2013-03-22
How to Cite
Korzhova, M. (2013). Analysis of the Training of Future Engineers-Educators to Databases Design. Pedagogical Discourse, (14), 252-256. Retrieved from http://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/451