Integrative Approach to the Professional Preparation of the Future Economists- International Affairs Experts

  • Larysa Maksymchuk Khmelnytskyi Humanitarian-Pedagogical Academy
Keywords: integrative approach, professional training, economists- international affairs experts

Abstract

The article explores the essence of integrative approach to training future international economists. The possibilities of improving the curriculum of humanities toward their professional area. Presented algorithm design classes for professional-oriented education of future professionals of foreign sphere. Examples of the use of interactive technologies in the study of psychological and educational courses to form important professional qualities of future international economists.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Larysa Maksymchuk, Khmelnytskyi Humanitarian-Pedagogical Academy

Associate Professor of the Department of Foreign Philology, Candidate of Pedagogical Sciences

References

Гапон Ю. А. Специфіка дисципліни і фактори, що визначають зміст навчання іноземної мови професійної спрямованості / Ю. А. Гапон // Лінгвометодичні концепції викладання іноземних мов у немовних вищих навчальних закладах України : зб. статей наук.-практ. конф. – К., 2003. – С. 40–49.

Данчева О. В. Практична психологія в економіці та бізнесі / О. В. Данчева, Ю. М. Швалб. – К. : Лібра, 1998. – 269 с.

Енциклопедія освіти / [Акад. пед. наук України ; голов. ред. В. Г. Кремень]. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

Ковальчук Г. О. Активізація навчання в економічній освіті : навч. посіб. / Г. О. Ковальчук. – [вид. 2-ге, доп.]. – К. : КНЕУ, 2003. – 298 с.

Поясок Т. Б. Психолого-педагогічна підготовка майбутніх фахівців фінансово-економічного профілю у вищих навчальних закладах : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Т. Б. Поясок. – К., 2004. – 22 с.
Published
2013-03-29
How to Cite
Maksymchuk, L. (2013). Integrative Approach to the Professional Preparation of the Future Economists- International Affairs Experts. Pedagogical Discourse, (14), 294-298. Retrieved from http://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/460