Preparing of the Future Pedagogue to Realization of Person-Centered Learning

  • Lyudmyla Mashkina Khmelnytskyi Humanitarian-Pedagogical Academy
Keywords: future teacher, person-oriented learning, components of readiness, pedagogical conditions

Abstract

In the article the features of training of the future teachers to implement learner-oriented learning are revealed. The main components of the readiness of students for such training: motivational, informative, methodical are determined. Motivational component, in particular, provides for the formation of the motives and goals of personality oriented pedagogy; substantial - a system aimed at the acquisition of knowledge of personality-oriented training courses teaching methods and subject-cycles, and the methodological component aims at technological skills in the context of the above teaching. Pedagogical conditions of effective preparation of the future teachers to personally oriented learning are elucidated.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Lyudmyla Mashkina, Khmelnytskyi Humanitarian-Pedagogical Academy

Pro-Rector for Pedagogical Practice, Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor

References

Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології : навч. посіб. / І. М. Дичківська. – К. : Академвидав, 2004. – 352 с.

Пєхота О. М. Освітні технології : навч.-метод. посіб. / [О. М. Пєхота, А. З. Кіктенко, О. М. Любарська та ін.]. – К. : А.С.К., 2001. – 256 с.

Пєхота О. М. Підготовка майбутнього вчителя до впровадження педагогічних технологій : навч. посіб. / [О. М. Пєхота, В. Д. Будак, А. М. Старева та ін.]. – К. : А.С.К., 2003. – 240 с.

Селевко Г. К. Современные образовательные технологии : учеб. пособие / Г. К. Селевко. – М. : Народное образование, 1998. – 256 с.

Фіцула М. М. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. / М. М. Фіцула. – К. : Академвидав, 2006. – 495 с.
Published
2013-03-25
How to Cite
Mashkina, L. (2013). Preparing of the Future Pedagogue to Realization of Person-Centered Learning. Pedagogical Discourse, (14), 315-318. Retrieved from http://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/464