Organizing Labs for Administrating Operating Systems Using Hyper-V
Abstract
The article analyzes the role of the modern computer science teachers and how to improve its training courses in the study of the «Administration of Computer Networks» and «Computer Network». It highlights potential complications and problems in the preparation of equipment for practical training in these disciplines. It explains how to install and configure some features of Microsoft Hyper-V versions Server Core and Full Installation, using console Hyper-V Manager to manage virtualization. The review of virtualization technology to organize workshops is carried out. Based on the opportunities provided by the hypervisor it can be concluded that the implementation of virtualization on a practical training will enhance practical skills, improved absorption of the theoretical material on administration of operating systems and computer networks.
Downloads
References
Національна доктрина розвитку освіти // Освіта України. – 2002. – № 33 (329). – 24 с.
Олексюк В. П. Методичні основи застосування навчальних мережних комплексів у процесі підготовки майбутніх учителів інформатики : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання інформатики» / В. П. Олексюк. – К., 2007. – 7– 13 с.
Преимущества виртуализации [Електронний ресурс] / Microsoft TechNet // Центр по виртуализации. – Режим доступу до порталу : http://technet.microsoft.com/ru-ru/virtualization/gg715015.
Франчук В. М. Навчання адміністрування систем управління освітніми web-порталами майбутніх учителів інформатики : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання інформатики» / В. М. Франчук. – К., 2010. – 12 с.
Hyper-V [Електронний ресурс] / Википедия – свободная энциклопедия. – Режим доступу до порталу : http://ru.wikipedia.org/wiki/Hyper-V.
Thurrott P. What You Need To Know About Hyper-V 2.0. Windows IT Pro 15.11 (2009): 10. Computers & Applied Sciences Complete. Web. 27 Mar. 2013.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.