Organization of Teaching of Cadets Professionally Oriented English Monologue Speaking

  • Yuliya Nesyn National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute"
Keywords: cadet, English monologue speaking, recommendations, teaching

Abstract

The article gives the main recommendations concerning organization of teaching cadets professionally oriented English monologue speaking. The results of the experimental teaching showed that recommendations can improve teaching cadets professionally oriented English monologue speaking. The given recommendations concern organizational forms of teaching cadets, term of teaching cadets professionally oriented English monologue speaking, stages of teaching cadets professionally oriented English monologue speaking, optimal classroom desk arrangement, performance regimes in the class, level of teacher control, error correction, cadets assessment of each other and so on.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Yuliya Nesyn, National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute"

postgraduate student

References

Авсюкевич Ю. С. Методика навчання презентації англійською мовою студентів економічних спеціальностей : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Авсюкевич Юлія Сергіївна. – Запоріжжя, 2009. – 303 с.

Бондар Л. В. Методика навчання французького професійно спрямованого монологічного мовлення студентів технічних спеціальностей з урахуванням їх навчальних стилів : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Бондар Леся Вікторівна. – К., 2011. – 336 с.

Драб Н. Л. Навчання майбутніх економістів іншомовного професійно спрямованого монологічного мовлення (монолог-презентація) : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Наталія Леонідівна Драб. – К., 2003. – 201 с.

Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / наук. ред. укр. вид. доктор пед. наук, проф. С. Ю. Ніколаєва. – К. : Ленвіт, 2003. – 273 с.

Кіржнер С. Е. Навчання майбутніх юристів усного професійноспрямованого англійського монологічного мовлення з використанням автентичної відеофонограми : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Кіржнер Світлана Естланівна. – К., 2009. – 171 с.

Лытнева А. П. Обучение устным монологическим высказываниям на основе материалов средств массовой информации в техническом вузе (І и ІІ ступени обучения англ. языку) : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Анна Павловна Лытнева. – К., 1992. – 251 с.

Петранговська Н. Р. Навчання студентів фізико-математичних факультетів професійно спрямованого монологу-міркування на основі англомовних фахових автентичних аудіотекстів : дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / Наталія Романівна Петранговська. – К., 2004. – 290 с.

Соловьева Н. Д. Индивидуализированное обучение устной иноязычной монологической речи по специальности в неязыковом вузе (2 этап, английский язык) : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Соловьева Наталия Дмитриевна. – К., 1990. – 253 с.

Сунцова Е. Н. Обучение монологическому высказыванию в условиях профессионально-ориентированного общения с использованием аутентичных видеодокументов (Английский язык, неязыковой вуз) : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Сунцова Евгения Николаевна. – Томск, 2005. – 215 с.

Федорова І. А. Навчання майбутніх економістів-міжнародників професійно спрямованого англомовного монологу-повідомлення : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Федорова Інеса Анатоліївна. – К., 2006. – 176 с.

NATO Standartization Agreement STANAG 6001 «Language Proficiency Levels» [4th Edition]. – Brussels : NATO Standardization Agency, 2010. – 21 p.
Published
2013-03-29
How to Cite
Nesyn, Y. (2013). Organization of Teaching of Cadets Professionally Oriented English Monologue Speaking. Pedagogical Discourse, (14), 331-335. Retrieved from http://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/468