Methods of Preparing of the Future Educators for Providing Succession of Teaching at Pre-School Establishments and Elementary School
Abstract
The author of the article considers using methods of preparing future educators for providing succession of teaching at pre-school establishments and elementary school in the process of studying the special course «Succession of teaching at pre-school establishments and primary school». Generalized scientific approaches to teaching methods and teaching methods are allocated according to the degree of independent thinking of students in mastering knowledge, commitment to training future educators to ensure continuity of learning in pre-school and elementary school. Methods are allocated on the basis of assessment of the creative activity of future teachers in the educational process: reproductive, problem teaching knowledge, partly retrieval and research methods.
Downloads
References
Беспалько В. П. Теория учебника. Дидактический аспект / В. П. Беспалько. – М. : Педагогика, 1988. – 160 с.
Генкал С. Е. організація самостійної пізнавальної діяльності учнів профільних класів на основі індивідуальних освітніх проектів : дис. … канд. пед. Наук : 13.00.09 / Світлана Едуардівна Генкал. – Суми, 2008. – 226 с.
Загвязинский В. И. Теория обучения: Современная интерпретация / В. И. Загвязинский. – М. : Академия, 2001. – 192 с.
Коломієць А. М. Теоретичні та методичні основи формування інформаційної культури майбутнього вчителя початкових класів : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 / Алла Миколаївна Коломієць. – Вінниця, 2008. – 526 с.
Осадчий В. В. Педагогічні засади професійного консультування молоді засобами Інтернет : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / В’ячеслав Володимирович Осадчий. – К., 2005. – 242 с.
Пеньковець О. В. Метод проектів в навчальному процесі / О. В. Пеньковець // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету університету ім. Т. Г. Шевченка. – Чернігів : ЧНПУ, 2010. – Серія : педагогічні науки. – Вип. 80. – С. 118–122.
Пидкасистый П. И. Психолого-дидактический справочник преподавателя высшей школы / П. И. Пидкасистый, Л. М. Фридман, М. Г. Гарунов. – М. : Педагогическое общество России. – 1999. – 354 с.
Скаткин М. Н. Проблемы современной дидактики / М. Н. Скаткин. – [2-е изд.]. – М. : Педагогика, 1984. – 96 с. – (Воспитание и обучение. Б-ка учителя).
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.