Lingvistic and Didactic Approaches to Creation of Textbooks for Ukrainian Education in Diaspora

  • Svitlana Romaniuk Chernivtsi Yurii Fedkovych National University

Abstract

The article deals with the creation of the basic principles of linguodidactic textbooks for teaching Ukrainian language in the system of native language schooling system of Western diaspora primers and readers published. We analyze the procedure of learning letters and sounds, concluding texts primers based differentiation for rural and urban students and in different seasons. Special attention is paid to the textbook which, in addition to literary texts should contain objectives of linguodidactic content aimed at mastering grammatical concepts and vocabulary enrichment system of language learners.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Svitlana Romaniuk, Chernivtsi Yurii Fedkovych National University

Associate Professor, Department of Pedagogy and Methodology of Elementary Education, Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor

References

Волиняк П. Слово до вчителів і батьків / ПетроВолиняк. – Запоріжжя. Читанка для п’ятої кляси та позашкільного читання. – Торонто, 1968. – С.103.

Волиняк П. Початок шкільного року і асимілятори / П. Волиняк // Нові дні. – 1966. – Ч. 198–199. – С. 12–14.

Вівчарук А. Наукові помічні середники в 1 клясі / А. Вівчарук, А. Карпович // Життя і школа. – 1982. – № 1. – С. 38–39.

Дейко М. Передмова / Марія Дейко // Євшан-зілля. Читанка для четвертого року навчання. – Австралія – Англія, 1970. – С. 5.

Педагог. Педагогічні вимоги до наших читанок // Життя і школа. – 1991. – Ч. 1. – С. 31–33.
Published
2013-03-20
How to Cite
Romaniuk, S. (2013). Lingvistic and Didactic Approaches to Creation of Textbooks for Ukrainian Education in Diaspora. Pedagogical Discourse, (14), 387-392. Retrieved from http://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/507