Formation of the Life Competence of 6–7 Year-Old Children in the Gaming Activity
Abstract
In the article the actual problem of the formation of life competence of 6–7 year-old children is revealed, the research approaches of teachers and psychologists to the solving of the question of formation of life competence of children this age are analyzed. The study focuses on the need to incorporate the essence of the child's personality role in the formation of life competence. It submits a detailed description of the game and reveals its importance in shaping of the life competence of 6–7 year-old children. It is established that the child acquires in the game experience, which is important for the formation of life competence.
Downloads
References
Венгер Л. А. Готов ли ваш ребёнок к школе? / Л. А. Венгер, А. Л. Венгер. – М. : Знание, 1994. – 192 с.
Выготский Л. С. Проблема возраста / Л. С. Выготский // Собр. соч. : в 4-х т. – М. : Педагогика, 1984. – Т.4. – 248 с.
Китаева И. В. Формирование представлений о социальной причинности у старших дошкольников / И. В. Китаева // Стратегия развития дошкольника и младшего школьника в ХХІ век : тезисы конф. 25-26 апреля 2001 г. – СПб. : РГПУ им. А. И. Герцена, 2001. – С. 52–54.
Коментар до Базового компонента дошкільної освіти в Україні : наук.-метод. посіб. / [наук. ред. О. Л. Кононко]. – К. : Ред. журн. «Дошкільне виховання», 2003. – 243 с.
Кононко О. Л. Реалізація Базового компонента дошкільної освіти як запорука життєвої компетентності дошкільника / О. Л. Кононко // Наукові записки Рівненського педінституту : зб. наук. праць «Оновлення змісту і методів дошкільної освіти в Україні». – Рівне : Рівненський державний педагогічний інститут, 1999. – Вип. 5. – С. 5–7.
Ладивір С. Внутрішній світ дитини як проекція життєдіяльності / Світлана Ладивір // Дошкільне виховання. – 2006. – № 5. – С. 4–6.
Фельдштейн Д. И. Детство как социально-психологический феномен и особое состояние развития / Д. И. Фельдштейн // Вопросы психологии. – 1998. – № 1. – С. 3–19.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.