Theoretical Model of Management Professional Self-Perfection of the Head of a Sport School
Abstract
In the article the theoretical model of the management of professional self-improvement leader-school education (children’s sports school), which consists of content-, scientific and administrative aspects of design practice is given. Content aspect – is the essence of meaningful management of professional self-improvement leader-school education (children’s sports school), formed at the state, municipal, intra-school and personal levels. Scientific and administrative aspects – is the object and the subject of scientific and theoretical foundations acmeological concept and principles of professional self-head-school education (children’s sports school). Design and practical aspect – it is practical achievements that are embedded on the basis of methods and - acmeological center: program, strategy and sub-model of professional self-perfection.
Downloads
References
Горовая В. В. Теоретические основы подготовки специалиста в условиях многоуровневого высшего педагогического образования : автореф. дисс. на соискание науч. степени д-ра пед. наук : спец. 13.00.08 / В. В. Горовая. – СПб. : СпбГУ, 1995. – 44 с.
Основи акмеології для менеджерів освіти : навч. посіб. / Г. Х. Яворська, В. М. Гладкова, О. А. Горчакова. – К. : Освіта України, 2012. – 248 с.
Cкляренко І. Ю. Професійне самовдосконалення в процесі підготовки майбутніх учителів музики : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / І. Ю. Скляренко. – Черкаси, 2009. – 20 с.
Фадеев А. В. Современные подходы к организации профессионально-этического самосовершенствования курсантов высших военных учебных заведений : дисс. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / А. В. Фадеев. – Рязань, 2004. – 223 c.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.