Pedagogical Conditions of Readiness of Future Economists to Professional Communication

  • Iryna Yaroshchuk Ternopil National Economic University
Keywords: professional communication of future economist, readiness of future economist for professional communication, pedagogical conditions

Abstract

The article explores the definitions of the problem of training of the future economists for professional communication. The essence of «professional communication of economist» is grounded. The essence and structure of communicative readiness of future economist which consists of motivational, contextual and operational and procedural components are considered. The complex of pedagogical conditions forming the future economist readiness for professional communication is determined.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Iryna Yaroshchuk, Ternopil National Economic University

Associate Professor, Department of Foreign Languages, Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor

References

Викулина М. А. Личностно-ориентированная подготовка студентов в педагогическом вузе (основы теории) : [моногр.] / М. А. Викулина. – Н. Новгород : Нижегород. гуманитар. центр, 2000. – 136 с.

Воробйова С. Структура, критерії і рівні готовності студентів до творчого рішення дидактичних задач / С. Воробйова // Рідна школа. – 2002. – № 4. – С. 42–45.

Гапоненко Л. П. Імітаційно-ігровий підхід у формуванні готовності студентів до іншомовного спілкування / Л. П. Гапоненко // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2002.– Вип. 4–5. – С. 53–56.

Дьяченко М. И. Психология высшей школы : учеб. пособие для вузов / М. И. Дьяченко, Л. А. Кандыбович. – [2-е изд., перераб. и доп.]. – Минск : Изд-во БГУ, 1981. – 383 с.

Леонтьев А. А. Язык, речь, речевая деятельность / А. А. Леонтьев. – М. : Просвещение, 1969. – 214 с.

Методика обучения иностранным языкам в средней школе : учеб. / И. И. Гез, А. А. Миролюбив, В. М. Ляховицкий [и др.] – М. : Высшая школа, 1982. – 373 с.

Орбан-Лембрик Л. Е. Соціальна психологія : підручник : у 2 кн. Кн. 1 : Соціальна психологія особистості і спілкування / Л. Е. Орбан-Лембрик. – К. : Либідь, 2004. – 576 с.

Платонов К. К. Структура и развитие личности / К. К. Платонов. – М. : Наука, 1986. – 256 с.

Повідайчик О. С. Формування інформаційної культури майбутнього соціального працівника в процесі професійної підготовки : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Повідайчик Оксана Степанівна. – Ужгород, 2007. – 278 с. – Бібліогр. : с. 183–204.

Полонский В. М. Словарь по образованию и педагогике / В. М. Полонский. – М. : Высш. шк., 2004. – 512 с.

Семиченко В. А. Пути повышения эффективности изучения психологии / В. А. Семиченко. – К. : Магiстр-S, 1997 – 124 c.

Сластёнин В. А. Профессиональное самосознание учителя / В. А. Сластёнин, А. И. Шатенко // Магістр. – 1995. – № 3. – С. 15–26.

Тарнопольский О. Б. Методика обучения английскому языку делового общения : учеб. пособие / О. Б. Тарнопольский, С. П. Кожушко. – К. : Ленвит, 2004. – 191 с.

Чайка В. М. Підготовка майбутнього вчителя до саморегуляції педагогічної діяльності : монографія / В. М. Чайка ; за ред. Г. В. Терещука. – Тернопіль : ТНПУ, 2006. – 275 с.

Ярощук І. Д. Підготовка майбутніх економістів до професійного спілкування у процесі вивчення гуманітарних дисциплін : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Ярощук Ірина Дмитрівна. – Тернопіль, 2010. – 250 с. – Бібліогр. : с. 227–250.
Published
2013-02-07
How to Cite
Yaroshchuk, I. (2013). Pedagogical Conditions of Readiness of Future Economists to Professional Communication. Pedagogical Discourse, (14), 485-490. Retrieved from http://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/528