Diagnostics of Paternal-Child’s Relations as Means of Rendering of Educational Consultative Help to Incomplete Family
Abstract
The problems of diagnostics of paternal-child’s relations as pre-conditions of rendering of educational consultative help to incomplete family are highlighted in the article. The methods of studying of paternal-child’s relations, microclimate of family, formed personal qualities of children from incomplete families, and also state of rendering of such help to modern incomplete family are characterized in the article.
Downloads
References
Ковбас Б. Родинна педагогіка : у 3-х т. / Ковбас Б., Костів В. – Івано-Франківськ : ВДВ ЦІТ Прикарпатського університету імені Василя Стефаника, 2006. – Т. 1. Основи родинних взаємовідносин. – 288 с. ; Т. 2. Основи родинного виховання. – 288 с.
Комінко С. Кращі методи психодіагностики / Комінко С., Кучер Г. – Тернопіль : Карт-бланш, 2005. – С. 328–339.
Костів В. Методика виявлення рівня моральної вихованості дітей із неповних сімей / В. Костів. – Івано-Франківськ, 1996. – 132 с.
Костів В. Соціометричний метод вивчення взаємовідносин підлітків із неповних сімей у середовищі однокласників / В. Костів // Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. – Івано-Франківськ : Плай, 1999. – Вип. 3. – Ч. 2 – С. 325–336.
Лучшие психологические тесты для проотбора и профориентации / отв. ред. А. Кудряшов. – Петрозаводск : Петроком, 1992. – 318 с.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.