The Use of Facilities of Positive Cross-Cultural Psychotherapy as Interactive Technologies of Teaching in Preparation of Specialists of Preschool Education

  • Oksana Dvizhona Chernivtsi Yurii Fedkovych National University
Keywords: training, shiring, positive psychotherapy, art-therapy, psychodrama, interactive technologies of teaching, cross-cultural psychotherapy

Abstract

The author of the article offers the technique of combination of different psychotherapy directions, positive cross-cultural psychotherapy, art-therapy, and psychodrama for conducting practical lessons on practical work in psychology and pedagogics in preparation of specialists of preschool education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Oksana Dvizhona, Chernivtsi Yurii Fedkovych National University

Associate Professor, Department of Pedagogy and Psychology of Preschool, Candidate of Psychological Sciences, Associate Professor

References

Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід : метод. посіб. / уклад. : О. Пометун, Л. Пироженко. – К. : А.Н.Н., 2002. – 136 с.

Кирилов И. О. Введение в позитивную психотерапію / [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.positum.net/file/PPTIntro.pdf. – Назва з екрану.

Паянок В. О. Інтерактивне навчання як інноваційний підхід у навчальному процесі / В. О. Паянок // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. – Вип. 5 / редкол. : І. А. Зязюн (голова) та ін. – Київ-Вінниця : ДОВ Вінниця, 2004. – С. 209–215.

Пєхота О. М. Освітні технології / О. М. Пєхота. – К., 2001. – 255 с.

Як стати майстерним педагогом : навч.-метод. посіб. / [Ковальчук В. І., Сергеєва Л. М. та ін.] ; за заг. ред. Л. І. Даниленко. – К. : ТОВ «Етіс плюс», 2007. – 184 с.
Published
2012-09-27
How to Cite
Dvizhona, O. (2012). The Use of Facilities of Positive Cross-Cultural Psychotherapy as Interactive Technologies of Teaching in Preparation of Specialists of Preschool Education. Pedagogical Discourse, (13), 72-76. Retrieved from http://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/545