Determination of Level of Forming of Cognitive Independence of Pre-School Children in Constructive Activity
Keywords:
познавательная самостоятельность, конструирование, диагностическая методика, дошкольники
Abstract
In accordance with the topic of the article, the author focuses on examination of cognitive independence as the quality of personality. On the basis of conducted diagnostic technique, the author determined personal notion of cognitive independence of pre-school children and underlined the influence of constructing on its forming.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Базовий компонент дошкільної освіти в Україні. – К. : Ред.журн. «Дошкільне виховання», 1999. – 47 с.
Кононко О. Л. Розвиток самосвідомості як запорука особистісного зростання дошкільника / О. Л. Кононко // Дошкільне виховання. – 1999. – № 10. – С. 3–5.
Ладивір С. Оригінально, конструктивно, самостійно / С. Ладивір // Дошкільне виховання. – 2002. – № 10. – С. 3–5.
Парамонова Л. А. Творческое конструирование: психологические и педагогические основы его формирования / Л. А. Парамонова // Дошкольное воспитание. – 2001. – № 3. – С. 66–77.
Фунтікова О. О. Теоретичні основи розумового розвитку дошкільників. – Сімферополь : Таврида, 1999. – 340 с.
Кононко О. Л. Розвиток самосвідомості як запорука особистісного зростання дошкільника / О. Л. Кононко // Дошкільне виховання. – 1999. – № 10. – С. 3–5.
Ладивір С. Оригінально, конструктивно, самостійно / С. Ладивір // Дошкільне виховання. – 2002. – № 10. – С. 3–5.
Парамонова Л. А. Творческое конструирование: психологические и педагогические основы его формирования / Л. А. Парамонова // Дошкольное воспитание. – 2001. – № 3. – С. 66–77.
Фунтікова О. О. Теоретичні основи розумового розвитку дошкільників. – Сімферополь : Таврида, 1999. – 340 с.
Published
2012-09-12
How to Cite
Demidova, Y. (2012). Determination of Level of Forming of Cognitive Independence of Pre-School Children in Constructive Activity. Pedagogical Discourse, (13), 76-79. Retrieved from http://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/546
Section
Articles
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.