Social-Cultural Approach to Modeling of Educational Process under the Conditions of Multinational Society
Abstract
The article deals with the problem of a socio-cultural approach. Formation of a personality is considered in a context of universal culture taking into account specific cultural conditions of a person’s activity; the content of education is defined at the level of modern world culture.
The main ways of realization are revealed of social-cultural approach as an important stage of teaching modeling and educational process under the conditions of multinational society.
Downloads
References
Лопатин В. В. Русский толковый словарь / Лопатин В. В., Лопатина Л. Е. – [5-е изд., стереотип.]. – М. : Рус. яз., 1998. – 832 с.
Mид М. Культура и мир детства: Избранные произведения / М. Мид. – М. : Наука, 1988. – 429 с.
Попков Ю. В. Социокультурный подход в регулировании межэтнических отношений / Ю. В. Попков, Е. А. Тюгашев // Новые исследования Тувы. Электронный журнал. – М. : МГУ, Институт фундаментальных и прикладных исследований, 2012. − № 1. − С. 5−14.
Сиволапов А. В. К новой модели обучения: социокультурный подход / А. В. Сиволапов // Социологические исследования. – 1994. – № 3. – С. 88–92.
Шапко В. Т. Социокультурный подход: истоки и перспективы / В. Т. Шапко // XIII Уральские социологические чтения : сб. науч. статей. – Екатеринбург : УГТУ-УПИ, 2001. – С. 197–198.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.