Historical and art study, artistic and didactic researches of Miroslav Skoryk’s piano works

  • Kateryna Ivakhova Khmelnytskyi Humanitarian-Pedagogical Academy
Keywords: Miroslav Skoryk, piano works, pedagogy, musical language, tradition and innovation, academic, folklorism, jazz, postmodernism

Abstract

The article analyses thehistorical and art study, artistic and didactic researchesof Myroslav Skorykʼs piano works as educational material for students of musical schools. It characterizes scientific publications, which highlight the genre-stylistic, figurative and thematic, performance-interpretation, artistic-didactic features of the piano works, as well as genetic, familial, regional and national prerequisites of the formation of his world outlook and musical culture. Special attention is paid to defining the role of M.Skorykʼs piano works in the traditions of national and world music culture.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Kateryna Ivakhova, Khmelnytskyi Humanitarian-Pedagogical Academy

Associate Professor of the Theory and Methods of Musical Arts, Candidate of Arts

References

Кияновська Л. О. Мирослав Скорик: творчий портрет композитора в дзеркалі епохи / Любов Олександрівна Кияновська. – Л. : Сполом, 1998. – 216 с. : іл.

Кияновська Л. О. Мирослав Скорик: людина і митець / Любов Олесандрівна Кияновська. – Львів : СПОЛОМ, 2008. – 591 с.

Мельников В. «Неизвестный Рерих» на родине Стравинского [Електронний ресурс] / Владимир Мельников. – Режим доступу : http://ethics.narod.ru/articles1/unknownNKR.htm. – Назва з екрана.

Муха А. І. Принцип програмності в музиці / Антон Іванович Муха. – К. : Наук. думка, 1966. – 175 с.

Задерацкий В. Обретение зрелости [о творчестве украинского композитора Мирослава Скорика] / Всеволод Задерацкий // Советская музыка. – 1972. – № 10. – С. 32–37.

Павлишин С. Направленность таланта / Стефания Павлишин // Сов. музыка. – 1966. – № 8. – С. 13.

Щириця Ю. Мирослав Скорик / Ю. Щириця. – К. : Муз. Україна, 1979. – 56 с. – (Творчі портрети укр. композиторів).

Мринська І. Формування естетичних поглядів М. Скорика періоду 60-х – початку 70-х років / Ірина Мринська // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. Мирослав Скорик. Зб. статей. Вип. 10. – К. : НМАУ, 2000. – С. 108–111.

Загайкевич М. Мирослав Скорик: традиції і новаторство / Марія Загайкевич // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. Мирослав Скорик. Зб. статей. Вип. 10. – К.: НМАУ, 2000. – С. 30–35.

Козаренко О. Творчість М.Скорика в контексті постмодернізму / Олександр Козаренко // Мирослав Скорик. Науковий вісник Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського. Вип. 10. – К. : НМАУ, 2000. – С.23-30; Козаренко Олександр. Національна музична мова в дискурсі постмодернізму / Олександр Козаренко // (Електронний ресурс). Режим доступу: http://www.musica.odessa.ua/_a-kozarenko-ethnicmuslang. – Назва з екрана.

Пясковський І. М. Скорик та А. Шенберг / Ігор Пясковський // Мирослав Скорик. Науковий вісник Національної музичної академії України ім. П.І.Чайковського. Вип. 10. – К. : НМАУ, 2000. – С. 35–40.

Кочарова Г. Композиторский фольклоризм и концепция национального стиля: проблемы музыкальной этнологии (на материалах молдавской муэыки) / Галина Кочарова // Музично-теоретичні концепції у минулому і сучасності. – Львів : СПОЛОМ, 1997. – С. 65–73.

Дзюпина Є. Деякі принципи втілення карпатського фольклору в струнних ансамблях Л. Дичко, М. Скорика, Є. Станковича / Євгенія Дзюпина // Українське музикознавство. – К., 1982. – Вип. 17. – С. 82–91.

Шевчук О. Особливості відбиття фольклору в інструментальних творах М. Скорика / О. Шевчук // Українське музикознавство. – К., 1979. – Вип. 14. – С. 93–103.

Турянський П. Камерно-вокальна та естрадно-пісенна творчість Мирослава Скорика / Петро Турянський, Мирослав Фрайт // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. Мирослав Скорик. Зб. статей. Вип. 10. – К. : НМАУ, 2000. – С. 81–82.

Скорик М. О прогресивном и догматическом новаторстве / Мирослав Скорик // Советская музыка. – 1971. – № 8. – С. 12–13.

Ярко М. Феномен «фольклорської фонеми» як метод опрацювання фольклорних джерел у творчості Мирослава Скорика / Марія Ярко // Молодь і ринок. – 2009. – № 8. – С. 66–69.

Пискач А. А. Неофольклоризм в художній культурі України кінця ХХ – початку ХХІ століття / Алла Андріївна Пискач //Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури : зб. наук. праць; вип. ХХVІ). – К. : Міленіум, 2010. – С. 136–143.

Романко В. Творчість Мирослава Скорика і джаз / Володимир Романко // Науковий вісник Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського. Мирослав Скорик. Вип. 10. – К. : НМАУ, 2000. – С. 48–53.

Берегова О. Зміна світоглядних архетипів в останніх творах М. Скорика / Берегова О. // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. Мирослав Скорик. Зб. статей. Вип. 10. – К. : НМАУ, 2000. – С. 42–45.

Блажкевич Г. Образний зміст фортепіанних концертів / Г. Блажкевич // Мирослав Скорик. Зб. статей. – Львів : Сполом, 1999. – С. 28–41; Блажкевич Г. Фортепіанні концерти М. Скорика та В. Камінського в репертуарі піаністів-виконавців : метод реком. / Г. Блажкевич. – Львів, 2001. – 24 с.

Витте Н. Фортепианный концерт М. Скорика / Н. Витте // Музыка. – 1981. – № 5. – С. 27.

Купина Д. Третий фортепианный концерт М. Скорика: о выразительной и формообразующей роли гармонии [Електронний ресурс] / Дарина Купина // Українське музикознавство: зб. ст. – К., 2010. – Вип. 31. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/kmuz/2010_31/Kupina.pdf. – Назва з екрана.

Снегирев А. Партита № 5 для фортепиано соло М.Скорика / А. Снегирев // Вопросы музыкального исполнительства и педагогики: сб. трудов Киев. гос. консерватории им. П. Чайковского. – К., 1979. – С. 61–66.

Ляшенко Г. Деякі аспекти новаторського трактування старовинної сюїти в Партиті М. Скорика / Г. Ляшенко // Сучасна музика, вип. 1. – К. : Музична Україна, 1973. – С. 261–275.

Задерацкая А. Прелюдии и фуги Мирослава Скорика: трактовка жанра. Специфика интонационной драматургии / А. Задерацкая // Теория и история музыкальной школы : сб. трудов Киев. гос. консерватории им. П. И. Чайковского. – К., 1989. – С. 143–154.

Герега М. Риси індивідуального композиторського стилю М.Скорика у творчості раннього періоду (на прикладі «Варіацій» для фортепіано) / Марія Герега // Молодь і ринок. – 2009. – № 8. – С. 61–66.

Кияновська Л. О. Мирослав Скорик: людина і митець / Любов Олександрівна Кияновська. – Львів : СПОЛОМ, 2008. – 591 с.

Конькова Г. Фольклор і творчість сучасних українських композиторів (Мирослав Скорик, Леся Дичко, Валентин Бібік) / Г. Конькова // Нар. творчість і етнографія. – 1978. – № 1. – С. 81–88.

Гончар Е. Семантична спрямованність оновлення деяких традиційних форм (на прикладі творчості М. Скорика та А. Шнітке) / Е. Гончар // Українське музикознавство. – К., 1991. – Вип. 26. – С. 155–162.

Полибіна-Малишкіна І. Нові музично-теоретичні ідеї та композиторська творчість М. Вериківського та М. Скорика / І. Полибіна-Малишкіна // Українське музикознавство. – К., 1991. – Вип. 26. – С. 198–215.

Якубяк Я. Форма інструментальних речитативів М. Скорика / Ярема Якубяк // Українське музикознавство. – К., 1989. – Вип. 24. – С. 54–66.

Ващук О. Стильові особливості фортепіанних ансамблів М. Скорика (на прикладі «Речитативи та рондо») / О. Ващук // Українська фортепіанна музика та виконавство: матеріали ІІІ конф. – Л., 1994. – С. 71–77.

Гнатів Т. Мирослав Скорик / Т. Гнатів // Українське музикознавство (науково-методичний міжвідомчий щорічник). – К. : Музична Україна, 1968. – Вип. 3. – С. 142–151.

Григорьева А. На авторских концертах Я. Ряэтса и М. Скорика / А. Григорьева // Сов. музыка. – 1975. – № 3. – С. 36–38.

Загайкевич М. Нові твори Мирослава Скорика та Левка Колодуба / М. Загайкевич // Музика. – 1972. – № 5. – С. 3–4.

Іваницький А. Українська народна музична творчість / Анатолій Іваницький. – К. : Муз. Україна, 1990. – 348 с.

Якубяк Я. Мирослав Скорик / Ярослав Якубяк // Композиторы союзных республик : сб. статей / сост. Л. Красинская. – М., 1980. – Вып. 3. – С. 94–130.

Интервью с Мирославом Скориком //Советская музыка на современном этапе: статьи и интервью (Составители Головинский Г., Шахназарова Н.). – М. : Советский композитор, 1981. – 376 с.

Гордійчук М. Нове слово в жанрі / М. Гордійчук // На музичних дорогах. Статті та рецензії. – К., 1973. – С. 176–182.

Басалаєва Є. Камерно-інструментальна творчість М. Скорика. Проблеми інтерпретації / Євгенія Басалаєва // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. Мирослав Скорик. Зб. статей. Вип. 10. – К. : НМАУ, 2000. – С. 69–84.

Скорик М. Твори для фортепіано : навч.-метод. посіб. / ред.-упоряд., вступне слово Оксани Рапіти / Мирослав Скорик. – Львів : СПОЛОМ, 2008. – 220 с.

Published
2013-10-10
How to Cite
Ivakhova, K. (2013). Historical and art study, artistic and didactic researches of Miroslav Skoryk’s piano works. Pedagogical Discourse, (15), 279-285. Retrieved from http://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/713