Theoretical Principles of Realization Social-Pedagogical Patronage in the Family
Abstract
The problem of realization social-pedagogical patronage under the family conditions in the context of theoretical principles generalization is revealed in the article. Main definitions of the problem, principles and functions of social-pedagogical patronage are reflected, social patronage and social-pedagogical patronage are correlated, peculiarities of work of family social pedagogue are revealed.
Downloads
References
Адресний соціальний патронаж сім’ї та дітей : наук.-метод. посіб. / [ред. Л. С.Алєксєєва]. – М. : Державний НДІ родини і виховання, 2000. – 160 с.
Безпалько О. В. Соціальна педагогіка в схемах і таблицях : навч. посіб. / О. В. Безпалько. – К. : Центр навчальної літератури, 2003. – 143 с.
Дарманський М. М. Соціально-педагогічні основи управління освітою в регіоні / М. М. Дарманський. – Хмельницький : Поділля, 1997. – 384 с.
Закон України „Про освіту” від 23 травня 1991 року № 1060 – ХІІ // Відомості Верховної Ради УРСР. – № 34. – С. 451.
Машкіна Л. А. Соціально-педагогічний патронат у системі дошкільної освіти / Л. А. Машкіна, Л. В. Зданевич. – Хмельницький : ХГПА, 2008. – 232 с.
Холостова Є. І. Соціальна робота : навч. посіб. / Є. І. Холостова. – М. : Вид.-торгова корпорація „Дашков і К”, 2005. – 668 с.
Copyright (c) 2012 Pedagogical dscourse
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.