Thematic Portfolio in the Course of Teaching Ukrainian Language Teaching Methodology

  • Nataliya Hrona Dragomanov National Pedagogical University
Keywords: innovative activity, spelling literacy, thematic portfolio, future teacher of primary school

Abstract

The author of the article arrests attemtion on the problem of quality of the professional training of teachers, shares the experience of using modern technologies in the process of teaching Ukrainian language teaching methodology. The author describes in details the technology of creation of thematic portfolio by the future teachers of primary school, particularly in spelling teaching methodology, because profound knowledge of the spelling material is a requirement of future specialist of primary school.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Nataliya Hrona, Dragomanov National Pedagogical University

graduate student, teacher of the Prylutsk Humanitarian-Pedagogical College named after I. Franko

References

Методика навчання української мови в початковій школі : навч.-метод. посіб. для студ. вищих навч. закл. / за наук. ред. М. С. Вашуленка. – К. : Літера, 2010. – 364 с.

Нові технології навчання : наук.-метод. зб. / [ред. кол. : Б. І. Холод (гол. ред.) та ін.]. – К. : НМЦВО, 2000. – Вип. 27. – 256 с.

Програми для середньої загальноосвітньої школи. 1–4 класи. – К. : Початкова школа. – 2006. – С. 7–59.
Решетников П. Е. Нетрадиционная технологическая система подготовки учителей: Рождение мастера / П. Е. Решетников. – М. : Владос, 2000. – 304 с.

Сластёнин В. А. Формирование личности учителя советской школы в процессе профессиональной подготовки / В. А. Сластёнин. – М. : Просвещение, 1976. – 159 с.

Ткачук О. С. Мовно-мовленнєва компетенція на уроках на уроках української мови в початкових класах [Електронний ресурс] / О. С. Ткачук. – Режим доступу: http://eprints.zu.edu.ua/3028/– Назва з екрану.
Published
2011-06-25
How to Cite
Hrona, N. (2011). Thematic Portfolio in the Course of Teaching Ukrainian Language Teaching Methodology. Pedagogical Discourse, (11), 49-52. Retrieved from http://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/780