Forming of Professional Competences by Means of Developing Abilities and Skills as a Pedagogical Problem

  • Iryna Kustovskaya Khmelnitsky National University
Keywords: abilities and skills, professional competences, creative search, new information technologies

Abstract

The article deals with the analysis of interrelations between professional competences and professional skills which are the main in forming future economists. The author classifies professional competences according to the level of their influence on the process of development of future specialist and defines the main pedagogical approaches to the forming of abilities and skills.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Iryna Kustovskaya, Khmelnitsky National University
Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor, Associate Professor of the Department of Foreign Languages ​​and Teaching Methods

References

Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра за спеціальностями напряму 0501 – „Економіка і підприємництво” [офіційне видання] / А. Ф. Павленко та ін. – К. : Аспект-Поліграф, 2006. – 126 с.

Коменский Я. А. Избранные педагогические сочинения : в 2-х т. / Я. А. Коменский.– М. : Педагогіка, 1982. – Т. 1. – 656 с.

Алексюк А. М. Педагогіка : навч. посіб. / А. М. Алексюк. – К. : Вид-во при Київському державному університеті видавничого об’єднання „Вища школа”, 1985. – 295 с.

Платонов К. К. Проблемы способностей / К. К. Платонов. – М. : Наука, 1972. – 312 с.

Милерян Е. А. Психология формирования общетрудовых политехнических умений / Е. А. Милерян. – М. : Педагогика, 1973. – 297 с.

Калінін В. О. Формування професійної компетентності майбутнього вчителя іноземної мови засобами діалогу культур : дис…. канд. пед. наук. : 13.00.04 / В. О. Калінін. – Житомир, 2005. – 311 с.
Published
2012-03-07
How to Cite
Kustovskaya, I. (2012). Forming of Professional Competences by Means of Developing Abilities and Skills as a Pedagogical Problem. Pedagogical Discourse, (11), 163-167. Retrieved from http://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/810