Model of the Teacher-Philologist under the Conditions of Educational Space: Facilitative Way of Cooperation
Abstract
The complex and multielement model of the teacher-philologist, which covers the range of theoretical, practical and creative competencies is viewed in the article. Emphasis is focused on dialogical integrity and facilitative way of cooperation subject-subject interaction during the educational process, person-oriented society and particular culture
Downloads
References
Кремень В. Філософія освіти XXI століття / В. Кремень // Відкритий урок. – 2003. – № 17–18. – С. 3–8.
Савченко О. Удосконалення професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів / О. Савченко // Початкова школа. – 2001. – №7. – С. 1–4.
Шуляр В. Підготовка майбутнього вчителя літератури до впровадження педагогічних технологій : навч. посіб. / В. Шуляр ; за ред. І. А. Зязюна, О. М. Пехоти. – К. : Вид-во А.С.К., 2010 – 240 с. – С. 86–120.
Шуляр В. Підготовка майбутнього вчителя літератури до конструкторсько-технологічної професійної діяльності : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 / В. Шуляр. – К, 2004. – 21 с.
Соколова І. Професійна компетентність вчителя: проблема структури та змісту / І. Соколова // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : наук.-метод. журн. – 2004. – Вип. 1. – С. 8–16.
Родигіна І. Діяльнісний підхід до формування базових компетентностей учнів / І. Родигіна // Зміст, форми і методи навчання. – 2005. – № 1. – С. 34–36.
Copyright (c) 2012 Pedagogigal Discourse
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.