Differentiated Approach in the Innovative Teaching

  • Maryna Prokof'yeva Євпаторійський інститут соціальних наук Республіканського вищого навчального закладу „Кримський гуманітарний університет”
Keywords: differentiation, differentiated teaching, approach, differentiated approach

Abstract

The definition differentiated approach in pedagogical scientific thought is theoreticaly analyzed, reference points of application of the differentiated approach under the context of innovative education are revealed.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Maryna Prokof'yeva, Євпаторійський інститут соціальних наук Республіканського вищого навчального закладу „Кримський гуманітарний університет”

Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor, Director

References

Бутузов И. Г. Дифференцированное обучение – важное дидактическое средство эффективного обучения школьников / И. Г. Бутузов. – М. : Педагогика, 1968. – 140 с.

Загвязинский В. И. О дифференцированном подходе / В. И. Загвязинский // Народное образование. – 1968. – № 10. – С. 16–23.

Осмоловская И. М. Дифференцированное обучение: некоторые вопросы теории и практики // Вестник ТГПУ. – 1999. – Вып. 5(14). – С. 6–12.

Рабунский Е. С. Индивидуальный подход в процессе обучения школьников (на основе анализа их самостоятельной деятельности) / Е. С. Рабунский. – М. : Педагогика, 1975. – 184 с.

Унд И. Индивидуализация и дифференциация обучения / И. Унд – М. : Педагогика, 1990. – 192 с.

Published
2011-08-31
How to Cite
Prokof’yeva, M. (2011). Differentiated Approach in the Innovative Teaching. Pedagogical Discourse, (11), 260-263. Retrieved from http://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/878