Differentiated Approach in the Innovative Teaching
Abstract
The definition „differentiated approach” in pedagogical scientific thought is theoreticaly analyzed, reference points of application of the differentiated approach under the context of innovative education are revealed.
Downloads
References
Бутузов И. Г. Дифференцированное обучение – важное дидактическое средство эффективного обучения школьников / И. Г. Бутузов. – М. : Педагогика, 1968. – 140 с.
Загвязинский В. И. О дифференцированном подходе / В. И. Загвязинский // Народное образование. – 1968. – № 10. – С. 16–23.
Осмоловская И. М. Дифференцированное обучение: некоторые вопросы теории и практики // Вестник ТГПУ. – 1999. – Вып. 5(14). – С. 6–12.
Рабунский Е. С. Индивидуальный подход в процессе обучения школьников (на основе анализа их самостоятельной деятельности) / Е. С. Рабунский. – М. : Педагогика, 1975. – 184 с.
Унд И. Индивидуализация и дифференциация обучения / И. Унд – М. : Педагогика, 1990. – 192 с.
Copyright (c) 2012 Pedagogical Discourse
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.