Distance Teaching of Masters in the Context of Life-long Education

  • Ryslan Sharan Khmelnytsky National University
Keywords: distance education, distance educational techniques, Masters' education, life-long education, educational system

Abstract

The problem of distance teaching of Masters in the context of life-long education is researched in the article. There has been characterized the influence of rapid technological development, dynamic integration social and economic processes on the existing traditional educational systems. There have been analyzed conceptual theories of distance education. There has been substantiated the possibility of realizing principles and models of open teaching for Masters on condition of wide-scale implementation of distance education techniques into educational system.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Ryslan Sharan, Khmelnytsky National University
Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor of the Department of Foreign Language Practice and Teaching Methods Khmelnitsky National University

References

Беспалько В. П. Системно-методическое обеспечение учебно-воспитательного процесса подготовки специалистов : учеб.-метод. пособие / В. П. Беспалько, Ю. Г. Тартур. – М. : Высшая школа, 1989. – 141 с.

Колин К. К. Глобальные проблемы информатизации общества: информационное неравенство / К. К. Колин // Вестник высшей школы – 2000. – № 6. – С. 27–30.

Кухаренко В. М. Дистанційне навчання : умови застосування : дистанційний курс : навч. посіб. / В. М. Кухаренко, О. В. Рибалко, Н. Г. Сиротенко ; [за ред. В. М. Кухаренка]. – 2-е вид. – Харків : НТУ „ХПІ” : Торсінг, 2001. – 320 с.

Ничкало Н. Г. Неперервна професійна освіта як філософська та педагогічна категорія / Неля Ничкало // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. – 2001. – Вип. 1. – С. 9–22.

Романовський О. О. Хроніка вищої освіти США (на прикладі діяльності державних і недержавних закладів) / Олександр Олексійович Романовський. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 1997. – 78 с.

Шуневич Б. Періоди розвитку дистанційного навчання : [чотири класифікації моделей розв. дистанц. навчання] / Б. Шуневич // Педагогіка і психологія проф. освіти. – 2003. – № 4. – С. 191–200.

Conrad C. A Silent Success. Master’s Education in the United States / Conrad C., Haworth J., Millar S. – Baltimore ; London : the Johns Hopkins University Press, 1993. – 342 p.

Haworth J. G. Master’s education in the United States : A contemporary portrait / Haworth J. G., Conrad C. F. // Graduate education in the United States / P. M. Nerad, R. June, D. S. Miller (Eds.). – New York : Garland, 1993. – Vol. 2. – P. 263–282.

Holmberg B. Guided Didactic Conversation in Distance Education / B. Holmberg // Distance Education : International Perspective / D. Seward (Eds.). – London UK. : Groom Helm, 1983. – P. 114–122.

Moore M. G. Distance Education : A Systems View / M. G. Moore, G. Kearsley. – Belmont CA : Wadsworth Publishers, 2005. – P. 146–151.

Peters O. Distance education in a postindustrial society / Otto Peters // Theoretical principles of distance education / D. Keegan (Ed.). – London : Routledge, 1993. – P. 39–58.

Wedemeyer C. A. Learning at the Backdoor: reflections on non-traditional learning in the lifespan / Charles A. Wedemeyer. – Madison WI : University of Wisconsin Press, 1981. – 286 p.

Published
2011-02-21
How to Cite
Sharan, R. (2011). Distance Teaching of Masters in the Context of Life-long Education. Pedagogical Discourse, (11), 337-342. Retrieved from http://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/903