Current Approaches to the Use of Innovative Technologies in the Teaching of Foreign Languages in Higher Educational Institutions

  • Oksana Voitik Khmelnytsky Humanities and Pedagogical Academy
Keywords: education, innovation, educational trends, foreign languages, learning process, Internet resource, communicative culture, upbringing

Abstract

The article is devoted to the modern approaches to the use of innovative technologies in the teaching of foreign languages ​​in higher educational institutions. Additional means for better learning of new vocabulary, grammar, and educational material, the educational process through the use of educational technology

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Oksana Voitik, Khmelnytsky Humanities and Pedagogical Academy

Lecturer at the Department of Foreign Languages

References

Вільямс Р. Комп’ютер у школі / Р. Вільямс, К. Марлі. − К. : Вища школа, 2005. – 267 с.

Євстратенко С. С. Роль інформаційних технологій в процесі вивчення лексики на уроках англійської мови / С.С. Євстратенко. Випускна робота. – Херсон, 2012. – 31 с.

Зимова І. А. Психологічні аспекти навчання говорінню іноземною мовою / І. А. Зимова. – М. : Освіта, 1978. – 245 с.

Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки / [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://guonkh.gov.ua/content/documents/16/1517/Attaches/4455.pdf.

Носенко Є. Л. Застосування ІТ в освіті / Є. Л. Носенко // Іноземні мови в школі. – 2004. – № 6. – С. 9–11.

Поліпова Т. А. Упровадження комп’ютерних технологій у викладання іноземної мови / Т. А. Поліпова // Іноземні мови в школі. – 2002. – № 3. – С. 13–14.

Цвєткова Л. А. Використання комп’ютера при навчанні лексиці в початковій школі / Л. А. Цвєткова // Іноземні мови в школі. – 2002. – № 2. – С. 14–15.

Published
2012-09-28
How to Cite
Voitik, O. (2012). Current Approaches to the Use of Innovative Technologies in the Teaching of Foreign Languages in Higher Educational Institutions. Pedagogical Discourse, (12), 75-78. Retrieved from http://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/929