Realization of Principles of Pedagogical Morality in Teacher’s Professional Activity
Abstract
The article reveals the main principles of pedagogical morality in teacher’s activity: pedagogical humanism, pedagogical optimism, collectivism, civicism and petriotism. The content of the article elucidates the main ways of realization of these principles in teacher’s professional activity.
Downloads
References
Амонашвили Ш. А. Психологические основы педагогики сотрудничества / Шалва Александрович Амонашвили. – К. : Освіта, 1991. – 129 с.
Васянович Г. П. Педагогічна етика : [навч.-метод. посіб.] / Григорій Петрович Васянович. – Львів : «Норма», 2005. – 344 с.
Ващенко Г. Виховний ідеал / Григорій Ващенко. – Полтава : Ред. газ. «Полтавський вісник», 1994. – 191 с.
Видатні українські педагоги: Інформаційний довідник / авт.-упор. Л. В. Калуська. – Тернопіль : Мандрівець, 2008. – 224 с.
Макаренко А. С. Деякі висновки з педагогічного досвіду / А. С. Макаренко // Твори : в 7 т. – Т. 5. – К. : Рад. школа, 1954. – С. 74, 210.
Харченко І. А. Сила педагогічного гумору / І. А. Харченко // Рідна школа. – 1992. – № 2. – С. 41–45.
Ющак К. Актуализация профессионально-ценностных ориентаций студентов педагогических специальностей в Польше. – Теория и практика: Научная монография. – К. : К.СПД. – СО Парашин К. – С. – 72 с.
Коkiel А. Wartosci moralne wobec wyzwan wspolczesnosci. – Міжвузівська науково-практична конференція студентів та молодих вчених «Формування та розвиток майбутнього фахівця: соціально-педагогічний ракурс» 24–15.05.2010р. м.Євпаторія.
Copyright (c) 2012 Pedagogical Discourse
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.