Рsychological and Technological Bases of the Process of Learning Optimization

  • Zoryana Koval’chuk Lviv State University of Internal Affairs
Keywords: teaching staff, student, teaching skills, optimization of training, educational technology, methodology, didactics, innovational activity

Abstract

Рsychological and technological features of the process of study optimization are revealed by the author of the article. It is indicated that they are designed to create optimal conditions for the solution of practical problems and is a process of complex influence onto the personality of the student. Using innovative learning technologies, to the author’s opinion, requires such an organization of the pedagogical process, where the main isn‘t formal mastering of knowledge and skills, but the search of options for solving problems, analyzing of the alternatives.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Zoryana Koval’chuk, Lviv State University of Internal Affairs

Deputy Dean of the Faculty of Psychology, Candidate of Psychological Sciences, Associate Professor

References

Амосов Н. М. Здоровье и счастье ребенка / Н. М. Амосов // Знание. Серия «Педагогический факультет». – 1979. – №12. – 96 с.

Ананьев Б. Г. Психология чувственного познания / Б. Г. Ананьев. – М. : Изд-во АПН РСФСР, 1960. – 488 с.

Бабанский Ю. К. Проблемы повышения эффективности педагогических исследований / Ю. К. Бабанский. – М. : Педагогика, 1982. – 192 с.

Беспалько В. П. Системно-методическое обеспечение учебно-воспитательного процесса подготовки специалистов / Беспалько В. П., Татур Ю. Г. – М. : Высш. шк., 1989. – 143 с.

Бодалев А. А. Восприятие и понимание человека человеком / А. А. Бодалев. – М. : Изд-во МГУ, 1982. – 199с.

Гончарук П. А. Психологія навчання / П. А. Гончарук. – К. : Вища школа. Вид-во при КДУ, 1985. – 143 с.

Зимняя И. А. Педагогическая психология : учеб. для вузов / И. А. Зимняя. – [изд. второе, доп., испр. и перераб.]. – М. : Издательская корпорация «Логос», 1999. – 384 с.

Калмыкова З. И. Продуктивное мышление как основа обучаемости / З. И. Калмыкова. – М. : Педагогика, 1981. – 200 с.

Климов Е. А. Общая психология. Общеобразовательный курс : учеб. пособие для вузов / Е. А. Климов. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 1999. – 511 с.

Кузьмина Н. В. Формирование педагогических способностей / Н. В. Кузьмина. – Л. : Изд-во ЛГУ, 1961. – 98 с.

Нісімчук А. С. Сучасні педагогічні технології : навч. посіб. / Нісімчук А. С., Падалка О. С., Шпак О. Т. – К. : Видавничий центр «Просвіта» ; Пошуково-видавниче агентство «Книга Пам’яті України», 2000. – 368 с.

Підласий І. П. Практична педагогіка або три технології : інтерактивний підручник для педагогів ринкової системи освіти / І. П. Підласий. – К. : Видавничий Дім «Слово», 2004. – 616 с.

Пехота Е. Н. Индивидуализация профессионально-педагогической подготовки учителя : [моногр.] / Е. Н. Піхота ; под. общ. ред. И. А. Зязюна. – К. : Вища школа, 1997. – 281 с.

Published
2012-10-01
How to Cite
Koval’chuk, Z. (2012). Рsychological and Technological Bases of the Process of Learning Optimization. Pedagogical Discourse, (13), 148-152. Retrieved from http://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/999