Peculiarities of Civil Education of Students
Abstract
The author of the article pays attention to the peculiarities of civil education of students. It is mentioned what features of character should modern pedagogical workers possess and what professional knowledge, abilities and skills they should have for civil education of students. It is indicated to the structural components of civil education as well as to the peculiarities of policultural education at the present period of time.
Downloads
References
Заслуженюк В. С. Соціально-педагогічні проблеми виховання в учнів культури міжнаціонального спілкування / Заслуженюк В. С., Присакар В. В. // Нові технології навчання : наук.-метод. зб. / редкол. : В. О. Зайчук (гол. ред.) та ін. – К. : ІЗМН, 1997. – Вип. 19. – С. 65–77.
Ковальчук О. С. Полікультурний підхід у сучасній шкільній освіті Росії : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук / О. С. Ковальчук. – К., 2003. – 17 с.
Красовицький М. Ю. Проблеми полікультурної освіти і виховання в загальноосвітній школі / М. Ю. Красовицький // Полікультурна освіта в Україні : зб. статей. – К., 1999. – С. 16–19.
Національний склад населення Хмельницької області за підсумками Всеукраїнського перепису населення 2001 року. Статистичний бюлетень. – Хмельницький., 2001. – 139 с.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.