Proceeding of Family of Generations is the Basis of Overcoming of Modern Family Relations Crisis

  • Володимир Kostiv Vasyl Stefanyk Precarpathian National University
Keywords: family culture, structure of family culture of personality, quality of family culture of personality, pedagogical culture of parents, basis forming of family culture of personality

Abstract

The article deals with the problem of proceeding of family culture of generations under the condicions of intensifying of modern crisis in family. Structural components of this integral property, the ways of forming of family culture of personality at the current period of time are outlined.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Володимир Kostiv, Vasyl Stefanyk Precarpathian National University

Professor, Director of the Educational and Scientific Center "Pedagogy and Psychology of Higher School" of the Institute of Higher Education of NAPS of Ukraine, Candidate of Pedagogical Sciences

References

Андреева Т. Психология семьи : учеб. пособие / Т. Андреева. – СПб. : Речь, 2007. – 384 с.

Капська А. Соціальний супровід різних категорій сімей та дітей : навч. посіб. / Капська А., Пєша І. – К. : Центр учбової літератури, 2012. – 232 с.

Ковбас Б. Родинна педагогіка : у 3-х т. / Ковбас Б., Костів В. // Т.2. Основи родинного виховання. – Івано-Франківськ : ВДВ ЦІТ Прикарпатського університету імені Василя Стефаника, 2006. – 288 с.

Костів В. Формування основ родинної культури – невідкладне завдання сучасного цивілізованого суспільства / В. Костів // Вісник Прикарпатського університету. Педагогіка. – Івано-Франківськ : ВДВ Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, 2008. – С. 41–49.

Педагогічний словник для молодих батьків / відп. ред. В. Постовий. – К. : ДЦССМ, 2002. – 348 с.

Published
2012-09-30
How to Cite
KostivВ. (2012). Proceeding of Family of Generations is the Basis of Overcoming of Modern Family Relations Crisis. Pedagogical Discourse, (13), 161-166. Retrieved from https://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/1002