Особливості застосування різних форм роботи щодо подолання проявів дезадаптації майбутніх вихователів у ВНЗ

  • Larysa Zdanevych Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
Ключові слова: майбутні вихователі, адаптація, дезадаптація, спецкурс, профілактика, студент, підлітковий вік

Анотація

У статті здійснено аналіз різних форм педагогічної роботи щодо подолання проявів дезадаптації майбутніх вихователів у вузі. Розкрито особливості феномена адаптації-дезадаптації підлітків у різних галузях психолого-педагогічної науки, труднощі підліткового віку, зазначено, що на сучасному етапі під дезадаптацією розуміється сукупність ознак та проявів, які свідчать про невідповідність взаємодії людини з навколишнім середовищем. Визначено деякі характеристики соціального статусу студента перших курсів. Суттю такого статусу можна вважати оволодіння нормами і функція ми майбутньої професійної діяльності. Відмінними рисами соціального статусу можуть бути: усвідомлення нової якості в своїй соціальній позиції, підвищене почуття власної гідності;прагнення закріпитися в цій новій для себе позиції; прагнення домогтися перших успіхів, які підтверджують нову, більш високу, позицію; інтерес і старанність у виконанні навчальної та іншої роботи в стінах педагогічного вузу; різноманітність навчальних і позакласних інтересів. Проаналізовано підходи щодо впливу чинників (освітнього, сімейного, середовищного, соматичного, психічного, вікового, коригувально-профілактичного) на соціальну дезадаптацію, дано коротку характеристику зазначеного феномена. Створено та описано програму спецкурсу для викладачів та кураторів академічних груп щодо запобігання проявів дезадаптації студентів-першокурсників та прискорення їхньої адаптації.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Larysa Zdanevych, Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
Зданевич Лариса – завідувач кафедри дошкільної педагогіки, психології та фахових методик, доктор педагогічних наук, доцент

Посилання

Artemenkova L. F. Socialʼnaja i shkolʼnaja dezadaptacija detej i podrostkov / L. F. Artemenkova // Vestnik Stavropolʼskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo instituta. – 2008. – Vyp. 11. – S. 11–15.

Bojko І. І. Socіalʼno-psihologіchna adaptacіja pіdlіtka do novih umov navchannja: Avtoref. dis… kand. psihol. nauk: 13.00.07 / NPUіm. M. P. Dragomanova. – K., 2002. – S. 22.

Godnik S. M., Klimenko V. A. O dinamike pozicii pervokursnika v uchebnom processe universiteta / S. M. Godnik, V. A. Klimenko // Aktualʼnye problemi pedagogiki i psihologii vysshej shkoly. – Voronezh: VGU, 1974. – S.128–132.

Kagan V. E. Psihogennye formy shkolʼnoj dezadaptacii / V. E. Kagan // Voprosy psihologii. – 1984. – №4. – S. 89 – 95.

Socialʼnaja dezadaptacija: narushenija povedenija u detej i podrostkov / Podred. N. V. Vostrikovoj, M., 1996. – S.46–49.

Fedorishin G. M. Psihologіchnі determіnanti shkіlʼnoї dezadaptacії pіdlіtkіv. / G. M. Fedorishin. – Іvano-Frankіvsʼk, 2002. – 297s.
Опубліковано
2014-10-01
Як цитувати
Zdanevych, L. (2014). Особливості застосування різних форм роботи щодо подолання проявів дезадаптації майбутніх вихователів у ВНЗ. Педагогічний дискурс, (17), 70-75. вилучено із https://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/317

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають