Реалізація ідей трудознавства учнів шкіл України на початку ХХ століття

  • Inna Yashchuk Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
Ключові слова: національна освіта, школа, учні, вчителі, трудознавство, навчальний процес, трудова діяльність

Анотація

У статті окреслені завдання освітньої політики в Україні на початку ХХ століття, принципи системи народної освіти, ідеї розвитку «нової школи». Зауважено, що структура навчання була зосереджена на працю, трудову діяльність школярів та вчителів. Для цього створювались шкільні кооперативи, які організовувались з метою кооперативного виховання через організацію різних форм трудової діяльності на основі самоуправління та самодіяльності. В статті на прикладі шкільного кооперативу Проскурівщини детально розкрито характеристику та особливості його діяльності, описані найбільш поширені види діяльності педагогічних працівників та школярів. Структура навчання була зосереджена на працю, трудову діяльність. В представленому матеріалі схарактеризовано «Кодекс законів про народну освіту в УРСР», в якому великого значення надавалось трудознавству. Трудознавство визначалось як виховання в учнів свідомого ставлення до всіх трудових процесів, поваги до продуктивної праці, розвиток вольової діяльності, здібностей і індивідуальних особливостей учнів, свідомого ставлення їх до раціоналізації праці, правильне фізичне виховання.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Inna Yashchuk, Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
Ящук Інна – декан факультету початкової освіти та філології, член-кореспондент Міжнародної академії наук педагогічної освіти, доктор педагогічних наук, професор

Посилання

Bukhalo S. M. Osvita na radyansʼkiy Ukrayini / S. M. Bukhalo. – K. : Ukrayinsʼke derzhavne vydavnytstvo, 1945. – 15 s.

Bekh I. D. Vykhovannya osobystosti: u 2 kn. / I. D. Bekh // Kn. 2: Osobystisno oriyentovanyy pidkhid: naukovo-praktychni zasady: nauk. vyd. – K. : Lybidʼ, 2003. – S. 9.

Haluzynskyy V. M. Pedahohika: teoriya ta istoriya / V. M. Haluzynskyy, M. B. Yevtukh. – K. : Vyshcha shkola, 1995.– S.87–90.

Hupan N. M. Ukrayinska istoriohrafiya istoriyi pedahohiky / N. M. Hupan. – K. : «A.P.N.», 2002. – 224 s.

Zotin M. Pedahohichna osvita na Ukrayini / M. Zotin. – Kharkiv: Derzh. vyd. Ukrayiny, 1926. – S. 9.

Siropolko S. Istoriya osvity v Ukrayiny / S. Siropolko. – K. : Naukova dumka, 2001. – S. 658.

Ushynsʼkyy K. D. Yzbrannye pedahohycheskye sochynenyya: V 2-kh t. / K. D. Ushynsʼkyy ; red. Strumynskyy V. YA. – M. : Prosveshchenye, 1953. – T. – 1. – 639 s.

TSDAVOV Ukrayiny. – F. 2201. – Op. 1. – Spr. 645. – ark. 3.

TSDAVOV Ukrayiny. – F. 2581. – Op. 1. – Spr. 1. – ark. 10-11.

TSDAVOV Ukrayiny. – F.166. – Op. 3. – Spr. 69. – ark. 61.
Опубліковано
2014-09-18
Як цитувати
Yashchuk, I. (2014). Реалізація ідей трудознавства учнів шкіл України на початку ХХ століття. Педагогічний дискурс, (17), 240-243. вилучено із https://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/353