Формування управлінської компетентності майбутнього керівника навчального закладу як невід’ємної складової його професіоналізму (на прикладі Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії)

  • Iryna Darmanska Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
Ключові слова: підготовка, управлінець, керівник, компетентність, управлінська компетентність, компетенція

Анотація

У статті проаналізовано зміст навчального плану підготовки магістрів сфери освіти Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії. На основі навчальних дисциплін автором виділено складові управлінської компетентності керівника закладу освіти. Визначено види компетенцій, якими обов’язково має володіти управлінець як професіонал. Більш детально проаналізовано загальнонаукову та професійно-педагогічну компетентність, які складають підсистему управлінської. На основі зазначених компетентностей проаналізовано правову компетенцію, компетенцію саморозвитку та самоосвіти, продуктивної діяльності, андрагогічну, загальногалузеву, предметно-методичну, діагностичну, навчальну та інформаційно-комунікаційну компетенції. Кожна компетенція, зазначена у статті, підкріплена наявною навчальною дисципліною, що передбачена навчальним планом підготовки магістрів зі спеціальності «Управління навчальним закладом» (спеціалізація «Керівник підприємства, установи, організації у сфері освіти та виробничого навчання»). Обговорено необхідність включення зазначених дисциплін у план підготовки майбутніх управлінців, що дасть змогу сформувати управлінську компетентність як невід’ємну складову професіоналізму керівника навчального закладу.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Iryna Darmanska, Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
Дарманська Ірина – завідувач кафедри менеджменту освіти, кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Artebyakina O. V. Formirovanie matematicheskoj kul`tury` u studentov pedagogicheskix vuzov : dissertaciya ... kandidata pedagogicheskix nauk : 13.00.08. Chelyabinsk, 1999, 162 p.

Magomedov A. R. Pedagogicheskie usloviya ispol`zovaniya informacionny`x texnologij v formirovanii matematicheskoj kul`tury` starsheklassnikov : dissertaciya ... kandidata pedagogicheskix nauk : 13.00.01. Maxachkala, 2010, 173 p.

Stratehichni napriamy rozvytku vyshchoi osvity v Ukraiini: Materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, Kyiv, MAUP, 2004, pp. 46–49.

Chernova Yu. K. Matematicheskaya kul`tura i formirovanie eyo sostavlyayushhyx v processe obucheniya : pod redakciej Shhipanova V. V. Tol`yatti : [b. i.], 2001, 173 p. : il.
Опубліковано
2014-02-12
Як цитувати
Darmanska, I. (2014). Формування управлінської компетентності майбутнього керівника навчального закладу як невід’ємної складової його професіоналізму (на прикладі Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії). Педагогічний дискурс, (16), 40-44. вилучено із https://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/362