Teaching of English as a Factor of Speech Intensification of Pre-School Children

  • Olga Boyko Mariupol State University
Keywords: speech activity, communicative competence, bilingualism

Abstract

Communicative competence as the final aim of speech activity of pre-school children is analyzed in the article. The problem of bilingualism of pre-school children in scientific works of Ukrainian and foreign authors is discussed.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Olga Boyko, Mariupol State University

Senior Lecturer at the Chair of Preschool Education, candidate of pedagogical sciences

References

Базовий компонент дошкільної освіти в Україні. – К. : Ред. журн. «Дошкільне виховання», 1999. – 47 с.

Богуш А. М. Методика навчання української мови в дошкільних закладах / А. М. Богуш. – К. : Вища школа, 1993. – 324 с.

Соколовська С. В. Соціальні і психолого-педагогічні передумови навчання іноземній мові дітей п’ятирічного віку / С. В. Соколовська // Педагогіка і психологія. – 2002. – № 1–2. – С. 155–163.

Уланова О. Б. О личностных механизмах, влияющих на речевую деятельность старших дошкольников : на примере занятий английского языка / О. Б. Уланова // Дошкольное воспитание. – 1998. – № 3. – С. 72–76.

Футерман З. Я. Иностранный язык в детском саду : вопросы теории и практики / З. Я. Футерман. – К., 1984. – 144 с.
Published
2012-09-25
How to Cite
Boyko, O. (2012). Teaching of English as a Factor of Speech Intensification of Pre-School Children. Pedagogical Discourse, (13), 32-35. Retrieved from https://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/536