Determination of Level of Forming of Cognitive Independence of Pre-School Children in Constructive Activity

  • Yuliya Demidova Mariupol State University
Keywords: познавательная самостоятельность, конструирование, диагностическая методика, дошкольники

Abstract

In accordance with the topic of the article, the author focuses on examination of cognitive independence as the quality of personality. On the basis of conducted diagnostic technique, the author determined personal notion of  cognitive independence of pre-school children and underlined the influence of constructing on its forming.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Yuliya Demidova, Mariupol State University

Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor

References

Базовий компонент дошкільної освіти в Україні. – К. : Ред.журн. «Дошкільне виховання», 1999. – 47 с.

Кононко О. Л. Розвиток самосвідомості як запорука особистісного зростання дошкільника / О. Л. Кононко // Дошкільне виховання. – 1999. – № 10. – С. 3–5.

Ладивір С. Оригінально, конструктивно, самостійно / С. Ладивір // Дошкільне виховання. – 2002. – № 10. – С. 3–5.

Парамонова Л. А. Творческое конструирование: психологические и педагогические основы его формирования / Л. А. Парамонова // Дошкольное воспитание. – 2001. – № 3. – С. 66–77.

Фунтікова О. О. Теоретичні основи розумового розвитку дошкільників. – Сімферополь : Таврида, 1999. – 340 с.
Published
2012-09-12
How to Cite
Demidova, Y. (2012). Determination of Level of Forming of Cognitive Independence of Pre-School Children in Constructive Activity. Pedagogical Discourse, (13), 76-79. Retrieved from https://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/546