Organization and Education System Management in the Hellenic Republic
Abstract
In the process of scientific research, it has been established that the Greek education system remains a highly centralized system, since the main competences for educational policy and management are centralized under the responsibility of the Minister of Education, Research and Religion. The main directions of educational policy of Greece are analyzed. The most important questions about the organization and management of education in various branches and sciences in Greece are highlighted. The contents of vocational training, in particular pedagogical, and adult education in Greece are revealed. The Greek higher education system is purely state-owned and decentralized. It has been found that the purpose / employment of teachers is based solely on rating lists. Account is also taken of academic qualifications, social criteria and the actual preliminary pedagogical service. It is determined that the general requirements for the selection of persons to receive a pedagogical education are the citizenship of the Hellenic Republic; good knowledge of the Greek language; moral purity Accordingly, the specific requirements for the selection of persons to receive a pedagogical education are full secondary education; entrance exams. The prospect of further scientific research in this area may be the study of the organizational and pedagogical basis for the professional training of future teachers at the faculties of education of the universities of the Hellenic Republic.
Downloads
References
Березовський, О. (2012). Грецька Республіка: Організація науки і наукових досліджень у сучасній Греції. Шляхи розвитку української науки, 11(90), 86–95. Взято з http://www.nas.gov.ua/siaz/Ways_of_development_of_Ukrainian_science/Issues1/1212.11.pdf (дата звернення 4.03.2019) / Berezovskyi, O. (2012). Hretska Respublika: Orhanizatsiia nauky i naukovykh doslidzhen u suchasnii Hretsii [Hellenic Republic: Organization of Science and Research in Contemporary Greece]. Shliakhy rozvytku ukrainskoi nauky, 11(90), 86–95. Retrieved from http://www.nas.gov.ua/siaz/Ways_of_development_of_Ukrainian_science/Issues1/1212.11.pdf (last accessed 04.03.2019) [in Ukrainian].
Ґратволь, Д., & Соколовська, Н. (2012. 28 грудня). Греція: лихо настає і у освіті. Взято з https://p.dw.com/p/179Zz (дата звернення 15.03.2019) / Gratvol, D., & Sokolovska, N. (2012. December 22). Hretsiia: lykho nastaie i u osviti [Greece: disaster occurs in education]. Retrieved from https://p.dw.com/p/179Zz (last accessed 15.03.2019) [in Ukrainian].
Кремень, В. Г. (Ред.). (2008). Енциклопедія освіти. Київ: Юрінком Інтер / Kremen, V. H. (Ed.). (2008). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of Education]. Kyiv: Yurinkom Inter [in Ukrainian].
Короткова, Ю. М. (2008). Професійна підготовка вчителя початкових класів у сучасній Греції. (Автореф. дис. канд. пед. наук). Харків / Korotkova, Yu. M. (2008). Profesiina pidhotovka vchytelia pochatkovykh klasiv u suchasnii Hretsii [Professional training of elementary school teachers in modern Greece.]. Extended abstract of Candidate’s thesis. Kharkiv [in Ukrainian].
Короткова, Ю. М. (2010). Організація та забезпечення дошкільної освіти в Греції. Духовність особистості: методологія, теорія і практика, 4(39), 126–137 / Korotkova, Yu. M. (2010). Orhanizatsiia ta zabezpechennia doshkilnoi osvity v Hretsii [Organization and provision of preschool education in Greece]. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka, 4(39). 126–137 [in Ukrainian].
Короткова, Ю. М. (2013). Мовна політика та іншомовна освіта в Греції другої половини ХХ століття. Освіта та педагогічна наука, 3(158), 49–55 / Korotkova, Yu. M. (2013). Movna polityka ta inshomovna osvita v Hretsii druhoi polovyny XX stolittia [Language policy and foreign language education in Greece in the second half of the twentieth century]. Osvita ta pedahohichna nauka, 3(158).
–55 [in Ukrainian].
Кучеренко, Д. Г., & Мартинюк, О. В. (2011). Стратегії розвитку освітніх систем країн світу [Моногр.]. Київ: ІПК ДЗСУ. / Kucherenko, D. H., & Martyniuk, O. V. (2011). Stratehii rozvytku osvitnikh system krain svitu [Strategies for the development of educational systems of countries of the world] [Monograph]. Kyiv: IPK DZSU [in Ukrainian].
Локшина, О. І. (2009). Зміст шкільної освіти в країнах Європейського Союзу: теорія і практика (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.) [Моногр.]. Київ: Богданова А. М. / Lokshyna, O. I. (2009). Zmist shkilnoi osvity v krainakh Yevropeiskoho Soiuzu: teoriia i praktyka (druha polovyna XX – pochatok XXI st.) [Table of contents of school education in the countries of the European Union: theory and practice (second half of the XX – beginning of the XXI century).] [Monograph]. Kyiv: Bohdanova A. M. [in Ukrainian].
Постригач, Н. О. (2012). Професійний розвиток учителів Грецької Республіки: сучасний стан та проблеми. Теорія і практика управління соціальними системами, 4, 46–53 / Postryhach, N. O. (2012). Profesiinyi rozvytok uchyteliv Hretskoi Respubliky: suchasnyi stan ta problemy [Professional development of teachers of the Hellenic Republic: current state and problems]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy, 4, 46–53 [in Ukrainian].
Сапожников, С. В. (2011). Функціонування системи вищої освіти Грецької Республіки як країни-члена Чорноморського Економічного Співтовариств. Засоби навчальної та науково-дослідної роботи, 35, 158–164 / Sapozhnykov, S. V. (2011). Funktsionuvannia systemy vyshchoi osvity Hretskoi Respubliky yak krainy-chlena Chornomorskoho Ekonomichnoho Spivtovarystv [Functioning of the higher education system of the Hellenic Republic as a member of the Black Sea Economic Community]. Zasoby navchalnoi ta naukovo-doslidnoi roboty, 35, 158–164 [in Ukrainian].
Сисоєва, С. О., & Кристопчук, Т. Є. (2012). Освітні системи країн Європейського Союзу: загальна характеристика. Рівне: Овід. / Sysoieva, S. O., & Krystopchuk, T. Ye. (2012). Osvitni systemy krain Yevropeiskoho Soiuzu: zahalna kharakterystyka [Educational systems of the countries of the European Union: general characteristics]. Rivne: Ovid [in Ukrainian].
Міжнародний відділ ЦК Профспілки працівників освіти і науки України. (2013. 17 липня). Система освіти Греції знаходиться на межі краху. Взято з https://pon.org.ua/international/2468-sistema-osviti-v-іgreciyi-znaxoditsya-na-mezhi.html (дата звернення 13.03.2018) / Mizhnarodnyi viddil TsK Profspilky pratsivnykiv osvity i nauky Ukrainy. (2013. July 17). Systema osvity Hretsii znakhodytsia na mezhi krakhu [Greek education system is on the brink of collapse]. Retrieved from https://pon.org.ua/international/2468-sistema-osviti-v-іgreciyi-znaxoditsya-na-mezhi.html (last accessed 13.03.2018) [in Ukrainian].
Трубавіна, І. (2017). Формування готовності викладачів університетів до роботи в післядипломній педагогічній освіті. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 5(1). 151–159. Взято з http://pptma.dn.ua/files/2017/5-1/14.%20Trubavina%20s.151-159.pdf (дата звернення 23.05.2018) / Trubavina, I. (2017). Formuvannia hotovnosti vykladachiv universytetiv do roboty v pisliadyplomnii pedahohichnii osviti [Formation of the readiness of university teachers to work in postgraduate pedagogical education] Profesionalizm pedahoha: teoretychni y metodychni aspekty, 5(1). 151–159. Retrieved from http://pptma.dn.ua/files/2017/5-1/14.%20Trubavina%20s.151-159.pdf (last accessed 23.05.2018) [in Ukrainian].
Greece: Organization and Governance. Eurydice. Retrieved from: https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/organisation-and-governance-33_en (last accessed 23.03.2018) [in English].
Greece: Teachers and Education Staff. Eurydice. Retrieved from https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/teachers-and-education-staff-32_en (last accessed 23.03.2018) [in English].
Eurostat regional yearbook (2007). Luxemburg: Office for Official Publications of the European Communities [in English].
Europe in figures. Eurostat yearbook 2006–2007 (2007). Luxemburg: Office for Official Publications of the European Communities [in English].
Key figures on Europe. (2008). Luxemburg: Office for Official Publications of the European Communities [in English].
Copyright (c) 2019 Pedagogical Discourse
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.