V.O.Sukhomlynskyi about the Role of Fairy Tale in the Social Life of Children
Abstract
The article highlighted the role of fairy tale in the social life of children, its educational potential, resulting in the development of individualism in the manifestation of childrenʼs creativity is exposed. V.O. Sukhomlynskyi’s disclosure principle of the tale`s high wisdom and life-sustaining optimistism is characterized. The most rational ways of using it in the educational process are outlined. It is also noted that the word doesn`t only develop the child`s speech and mind, but it also has a great educational potential.
Downloads
References
Бондар Л. В. О. Сухомлинський: дитинство – найважливіший період людського життя / Л. Бондар // Початкова школа. – 2011. – № 10. – С. 6–8.
Мамчур Л. Твори-мініатюри та казки у методичній спадщині В. О. Сухомлинського / Л. Мамчур // Початкова школа. – 1998. – № 6. – С. 11–13.
Новак О. Твори-мініатюри та казки в сучасній школі / О. Новак // Початкова школа. – 2011. – №9. – С. 7–10.
Сухомлинський В. О. Вибрані твори : в 5-ти т. / В. О. Сухомлинський. – Т. 1. – К. : Радянська школа, 1976. – 654 с.
Трохименко О. В. О. Сухомлинський про роль казок у духовному збагаченні учнів / О. Трохименко // Початкова школа. – 1986. – № 9. – С. 61–65.
Copyright (c) 2013 Pedagogical Discourse
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.