Characteristic of Levels of Forming of Ukrainian-Speaking Dialogue Competence of the Pupils of 10-11 Forms of General Schools

  • Maryna Hrudok-Kostiushko K.Ushinskiy South Ukrainian National Pedagogical University
Keywords: Ukrainian dialogue competence, criteria, indicators, internal and external factors

Abstract

Characteristic of levels of forming of Ukrainian-speaking dialogue competence of the pupils of 10-11 forms of general schools is offered in the article, external and internal factors, influencing the effectiveness of forming of Ukrainian-speaking dialogue competence are presented.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Maryna Hrudok-Kostiushko, K.Ushinskiy South Ukrainian National Pedagogical University

Senior Lecturer, Department of Educational Management and Civil Service

References

Чулкова А. В. Методика обучения диалогической речи детей дошкольного возраста : автореф. дис... канд. пед. наук : спец. 13.00.02 / А. В. Чулкова. – Одеса, 1994. – 24 с.

Палихата Е. Я. Культура діалогічного мовленнєвого спілкування / Е. Я. Палихата. – Тернопіль, 2003. – 192 с.

Ляшкевич А. І. Наступність і перспективність формування діалогічного мовлення учнів початкових і 5 кл. з/о школи : автореф. дис...канд. пед. наук : спец. 13.00.02 / А. І. Ляшкевич. – Х., 2003. – 20 с.

Черненко Н. М. Підготовка майбутніх менеджерів до діалогової комунікації в системі післядипломної освіти : автореф. дис… канд. пед. наук : спец. 13.00.02 / Н. М. Черненко. – Одеса, 2005. – 20 с.
Published
2012-03-16
How to Cite
Hrudok-Kostiushko, M. (2012). Characteristic of Levels of Forming of Ukrainian-Speaking Dialogue Competence of the Pupils of 10-11 Forms of General Schools. Pedagogical Discourse, (11), 52-56. Retrieved from https://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/778