Communicative Approach to Teaching Foreign Languages

  • Svitlana Korol’ Khmelnytsky National University
Keywords: communicative method, communicative competence, foreign communicative, principles of communicative education

Abstract

The article deals with communicative method of teaching foreign languages, communicative competence as a result of such teaching. The advantages and disadvantages of communicative teaching are determined.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Svitlana Korol’, Khmelnytsky National University
  Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor of Foreign Language Practice and Teaching Methods

References

Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти : вивчення, викладання, оцінювання / наук. ред. укр. видання С. Ю. Ніколаєва. – К. : Ленвіт, 2003. – 273 с.

Овчарук О. Компетентності як ключ до оновлення змісту освіти [Електронний ресурс] / О. Овчарук // Директор школи. Україна. – 2005. – №3/4. – Режим доступу : http://pld.org.ua/index.php?go=Pages&in=cat&id=41&page=50. – Заголовок з екрану. – Мова укр.

Пассов Е. И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению / Е. И. Пассов. – М. : Рус. яз., 1989. – 276 с.

Рогова Г. В. Повышение эффективности обучения иностранным языкам за счет улучшения психологического климата на уроке / Г. В. Рогова // Иностранные языки в школе. – 1977. – № 5. – С. 46.

Соковкин В. Н. О природе человеческого общения / В. Н. Соковкин. – Фрунзе : Мехтеп, 1973. – 154 с.

Философский энциклопедический словарь / под. ред. Л. Ф. Ильечева. – М. : Советская энциклопедия, 1983. – 839 с.

Canal M. From Communicative Competence to Communicative Language Pedagogy / M. Canal // Richards J. and Schmidt R., (eds.) Language and Communication. – London : Longman, 1983. – P. 2–27.

Philips D. Language in Schools / Philips D. // From Complacency to Conviction // CILT. – 1988. – P. 12.
Published
2012-02-17
How to Cite
Korol’, S. (2012). Communicative Approach to Teaching Foreign Languages. Pedagogical Discourse, (11), 133-136. Retrieved from https://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/798