Organizational and Pedagogical Conditions of High School Pupils Tolerance Formation in the Process of Learning Social Science Subjects

  • Oksana Muliar Volyn National University named after Lesya Ukrainka
Keywords: tolerance, personality, consciousness, values, socialization, pedagogical activity

Abstract

Organizational and pedagogical conditions of activation of high school pupils tolerance formation in learning social science subjects are offered in the article.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Oksana Muliar, Volyn National University named after Lesya Ukrainka

Postgraduate student, Methodist, Department of Humanities, Volyn Institute for Postgraduate Teacher Education

References

Александрова А. С. Сутність толерантності в сучасному суспільстві / А. С. Александрова // Гілея: науковий вісник. – 2010. – Вип. 42. – С. 170–177.
Арцишевський Р. А. Курс „Людина і суспільство”. Методика викладання : метод. посіб. для вчителів / Р. А. Арцишевський. – К. : Ірпінь : ВТФ „Перун”, 2003. – 256 с.
Бурнашова И. В. Педагогические условия формирования толерантности у подростков во внеучебной деятельности в школах с углубленным изучением иностранного языка : автореф. дис. на соискание научной степени канд. пед. наук : спец. 13.00.01 / И. В. Бурнашова. – Ярославль, 2006. – 25 с.
Введение в педагогику толерантности : учеб. пособие для ст-тов пед. вузов / Н. М. Борытко, И. А. Соловцова, А. М. Байбаков ; под ред. Н. М. Борытко. – Волгоград : Изд-во ВГИПК РО, 2006. – 80 с.
Муляр О. П. Відображення проблеми толерантності у практиці сучасної школи / О.П. Муляр // Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Педагогічні науки). – Бердянськ : БДПУ, 2011. ¬– № 3. – С. 87–92.
Published
2012-03-16
How to Cite
Muliar, O. (2012). Organizational and Pedagogical Conditions of High School Pupils Tolerance Formation in the Process of Learning Social Science Subjects. Pedagogical Discourse, (11), 197-201. Retrieved from https://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/809