Reforming of Professional Translator Training in Germany on the Basis of Bologna Process

  • Natalia Levyts’ka Khmelnytsky National University
Keywords: professional training, translator, educational program, degree (education-qualificational level) ”Bachelor”, Master

Abstract

The article deals with the peculiarities of reforming of professional translator training under the conditions of Bologna Process, and training programs for translators in the Universities of Germany are analyzed

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Natalia Levyts’ka, Khmelnytsky National University

a recipient of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine named after B. Khmelnitsky, a lecturer of the Department of Foreign Language Practice and Teaching Methods

References

Отрощенко Л. С. Реформування вищої освіти Німеччини у контексті Болонського процесу /

Л. С. Отрощенко // Сучасні тенденції розвитку освіти в Україні та за кордоном : зб. матеріалів міжнар.
наук.-практ. конф. Наукові праці. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. – Донецьк, 2009. – Вип. 5 (155). – С. 62–66.

Полупанова Е. Инновации в высшем образовании западных стран : организационный уровень / Е. Полупанова // Alma Mater. – 2005. – № 3. – С. 35
.
Вікіпедія [Електронний ресурс]. – Режим доступу : 07.10.2011 : .– Загол. з екрану. – Мова українська.

Mayer F. Konzeptionelle Ausgestaltung der Ausbildung der Dolmetschern und Übersetzern [Електронний ресурс] / Mayer F. – Режим доступу : 20.10.2011 : . – Загол. з екрану. – Мова німецька.

Stoll K-H. Der Bologna-Prozess im Bereich Übersetzen und Dolmetschen [Електронний ресурс] / Stoll K-H. – Режим доступу: 21.11.2011 : http://www.fachportal-paedagogik.de/.../fis_set.ht. – Загол. з екрану. – Мова німецька.
Published
2012-03-07
How to Cite
Levyts’ka, N. (2012). Reforming of Professional Translator Training in Germany on the Basis of Bologna Process. Pedagogical Discourse, (11), 172-175. Retrieved from https://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/812