Creation as Episteme of Transdiscipline Acmeology
Abstract
The article deals with the characteristics and phenomenon of art's peculiarity. It determinates it's place and role as episteme of transdiscipline acmeology.
Downloads
References
Автономова Н. С. Рассудок – Разум – Рациональность / Н.С. Автономова. – М. : Наука, 1988. [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://scepsis.ru/library/id_964.html;
Асмус В. Ф. Проблемы интуиции в философии и математике / В. Ф. Асмус. – М., 1965. – 312 с.
Вакуленко В. М. Педагогічна акмеологія досягнення і проблеми / В. М. Вакуленко // Філософія освіти. – 3(5). – К., 2006. – С. 124–133.
Гасяк О. Місце і роль інтуїції в науковому дослідженні / О. Гасяк // Науковий вісник Чернівецького університету. – Вип. 504–505. Філософія. – Чернівці : Рута, 2010. – С. 12–16.
Гиргинов Г. Наука и творчество / Г. Гиргинов. – М., 1979. – 365 с.
Марчук М. Феномен евристики: інтуїтивне і дискурсивне у науковій творчості / М. Марчук, С. Мудра // Науковий вісник Чернівецького університету. Вип. 504–505. Філософія. – Чернівці : Рута, 2010. – С. 3–11.
Марчук М.Г. Ціннісні потенції знання / М. Г. Марчук. – Чернівці : Рута, 2001. – 319 с.
Семенов И. Н. Акмеология – новое направление междисциплинарных исследований человека / И. Н. Семенов // Общественные науки и современность. – №3 – М., 1998. – С. 134–142;
Фейнберг Е. Л. Две культуры: интуиция и логика в искусстве и науке / Е. Л. Фейнберг. – М., 1992. – 256 с.
Шумилин А. Т. Проблемы теории творчества / А. Т. Шумилин. – М., 1989. – 143 с.
Чайка Я. М. Трансдисциплінарність як принцип організації наукового дослідження у вирішенні комплексних проблем / Я. М Чайка // Філософія, політологія. – 102. – К., 2011. – С. 29–32.
Manfred A. Max-Neef. Foundations of transdisciplinarity / А. Manfred // Ecological Economics. – 2005. – № 53. – С. 5–16.
-st World Congress of Trandisciplinarity (1994), Preamble. Convento da Arrábida, Portugal, November 2-6.Available [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://perso.club-internet. fr/nicol/ciret/english/charten.htm.
Copyright (c) 2012 Pedagogical Discourse
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.