New Tendencies in Applying Music for Educational Purposes with Primary School Students
Abstract
The article reveals the specifics in applying music for educational purposes at primary schools and proposes new tendencies in applying music as an active stimulator in the educational process involving primary school students.
Downloads
References
Ветлугіна Н. А. Музичний розвиток дитини / Н. А. Ветлугіна. – К. : Музична Україна, 1978. – 256 с.
Вікова та педагогічна психологія : навч. посіб. / О. В. Скрипченко, Л. В. Долинська, З. В. Огороднійчук та ін. – [2-ге вид.]. – К. : Каравела, 2007. – 400 с.
Гозенко Э. И. Музыка и физическая культура в эстетическом воспитании и формировании здорового образа жизни современного школьника / Э. И. Гозенко [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://festival.1september.ru/articles/500754/
Кемпбелл Д. Эффект Моцарта / Д. Кемпбелл. – Минск, 1999. – 319 с.
Неменский Б. Мудрость красоты / Б. Неменський. – М. : Просвещение, 1991. – 225 с.
Програми для середньої загальноосвітньої школи. 1-4 класи. – К. : Початкова школа, 2006. – 432 с.
Побережная Г. И. Музика в детской душе. Книга для родителей / Г. И. Побережная. – К., 2007. – 80 с.
Проект „Песнезнайка” [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.pesneznaika.ua/pz2/21_022.html
Ростовський О. Я. Методика викладання музики у початковій школі : навч.-метод. посіб. / О. Я. Ростовський. – [2-ге вид., доп.]. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2000. – 216 с.
Томашевський В. В. Музика на уроках образотворчого мистецтва / В. В. Томашевський // Мистецтво та освіта. – 1999. – № 1. – С. 13–17.
Томашевський В. В. Використання музики на уроках образотворчого мистецтва у початковій школі / В. В. Томашевський // Педагогіка вищої та середньої школи : зб. наук. праць. – Кривий Ріг, 1999.– С. 65–72.
Троєльнікова Л. О. Крізь велич століть: еволюція художньо-освітнього простору України : [моногр.] / Л. О. Троєльнікова. – К. : ДАКККіМ, 2006. – 443 с.
Шадрина И. М. Развитие художественного воображения на уроках художественного труда / И. М. Шадрина // Начальная школа. – 2000. – № 4. – С. 84–87.
Botarri S. & Evans, J. Effects of musical context, type of vocal presentation, and time on the verbal retention abilities of visual-spatially oriented and verbally oriented learning disabled children / S. Botarri & J. Evans // Journal of School Psychology. – 20(4). – Р. 324–338.
Gfeller K. Musical mnemonics as an aid to retention with normal and learning disabled students / К. Gfeller // Journal of Music Therapy. – 20(4). – Р. 179–189.
Isern B. The influence of music upon the memory of mentally retarded children / В. Isern // Music Therapy. – 58. – Р. 162–165.
Sloboda J. A. (2002). Umysł muzyczny: Poznawcza psychologia muzyki / J. A. Sloboda. – Warszawa : Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina Katedra Psychologii Muzyki.
Copyright (c) 2012 Pedagogical Discourse
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.