Pedagogical Activity of a Teacher-Tutor under the Conditions of European Integration

  • Tetyana Pakhomova Mykolaiv State University named after V.Sukhomlinsky
Keywords: tutor, tutor accompaniment, European integration

Abstract

The necessity of arising of the new position of a teacheras a tutor under the conditions of  European integration has been studied in the article

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Tetyana Pakhomova, Mykolaiv State University named after V.Sukhomlinsky

Lecturer at the Department of Primary Education Pedagogy

References

Ковалева Т. Тьюторство – институализация новой профессии в российской школе / Т. Ковалева [Электронний ресурс]. – Режим доступа : http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:nJ4ARXzmPOUJ:innovations.kmpu.edu.ua/ENFV/2011_2/11ktmprs.pdf+%D1%82%D1%8C%D1%8E%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE+%D0%BA%D0%B0%D0%BA+%D0%BD%D0%BE%D1%80%D0%B2%D0%BE%D0%B5+%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE+%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B9+%D0%B4%D0%B5%D1%8F%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8&hl=ru&gl=ua&pid=bl&srcid=ADGEESjjYa3SVhWjtJ6nu3K8XmR0KmaILe8O2vSSfsNBxp3GoPqcKOjE_bUutPtztzqkcbGHXtSkIh2KElylRt7sNEqSigLMP6bqpxs7dWaWf9Z2ZeXqFQZcFWn5MqtyKjX0nhKhL0QN&sig=AHIEtbQZh8mEBkcrSqVEtNUc2-ESNgwIlQ

Материалы курса „Основы тьюторского сопровождения в общем образовании”: лекции 1–4. – М. : Педагогический университет „Первое сентября”, 2010. – 56 с. ; С. 9–11.

Тьюторство как новая профессия в образовании. – Томск, 2002.

Шмунк Л. В. Тьюторское сопровождение как современная образовательная технология в педагогической деятельности / Л. В. Шмунк [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.thetutor.ru/prof_obr/article003.html

Published
2011-09-01
How to Cite
Pakhomova, T. (2011). Pedagogical Activity of a Teacher-Tutor under the Conditions of European Integration. Pedagogical Discourse, (11), 224-226. Retrieved from https://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/884