Role of Social Teacher in Forming of Vital Competence of Children of 6–7 Years of Age
Abstract
The content of activity of social teacher and its influence onto the forming of vital competence of children of 6–7 years of age has been revealed in the article; the analysis of scientific researches and normative documents has been given.
Downloads
References
Актуальні проблеми соціально-педагогічної роботи (модульний курс дистанційного навчання) / [А. Й. Капська, О. В. Безпалько, Р. Х. Вайнола ; заг. ред. А. Й. Капської]. – К. : ТОВ ВКП „Аспект”, 2002. – 164 с.
Базовий компонент дошкільної освіти в Україні // Дошкільне виховання. – 1999. – № 1. – С. 6–9.
Белоцерковец Н. И. Формирование социальной компетентности детей 3-7 лет в условиях открытого дошкольного образовательного учреждения : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Белоцерковец Наталья Ивановна. – Карачаевск, 2002. – 229 c.
Закон України „Про дошкільну освіту” // Орієнтир. – 2001. – № 31. – С. 1–8.
Кононко О. Стратегічна мета виховання – життєва компетентність дитини / Олена Кононко // Дошкільне виховання. – 1999. – № 5. – С. 3–6.
Кулачківська С. Навіщо дошкільняті перехідний вік / Світлана Кулачківська, Людмила Подоляк // Дошкільне виховання. – 2001. – № 5. – С. 6–7.
Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті. – К. : Шкільний світ, 2001. – 16 с.
Федорова М. А. Виховання культури поведінки у дітей 6-7-го років життя (в умовах навчально-виховного комплексу „школа – дитячий садок”) : дис. … канд. пед. наук : 13.00.07 / Федорова Марія Анатоліївна. – Житомир, 2005. – 200 с.
Copyright (c) 2012 Pedagogical Discourse
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.