Methodical Approaches to Technique's Formation of Performance in Beethoven's Piano Style
Abstract
The issues of piano performing skills' rational formation are highlighted in the article as conscious mastering of their co-creative and interdependent components; the content of performance's methods are defined, mastering of which creates conditions for effective technical preparation of a performer; the examples of their important mastering in Beethoven's piano style are given.
Downloads
References
Алексеев А. Д. История фортепианного искусства : учебник / А. Д. Алексеева. – [в 3-х ч., Ч.1 и 2]. – 2-е изд., доп. – М. : Музыка, 1988. – 414 с.
Бернштейн Н. А. Биомеханика и физиология движений: Избранные психологические труды / ред. В. П. Зинченко. – М. : Воронеж, 1977. – 604 с.
Гаккель Л. Е. Миражи исполнительства / Л. Е. Гаккель // Музыкальная академия. – 1998. – № 3–4. – С. 225.
Гордеева Н. Д. Функциональная структура действия / Гордеева Н. Д., Зинченко В. П. – М. : Изд-во МГУ, 1982. – 208 с.
Кашкадамова Н. Б. Мистецтво виконання музики на клавішно-струнних інструментах : навч. посіб. / Н. Б. Кашкадамова. – Тернопіль : СМП „Астон”, 1988. – 299 с.
Сраджев В. П. Проблемы развития фортепианной техники / / В. П. Сраджев ; Ташкент. ин-т культуры. – Ташкент : Фан, 1987. –118 с.
Тимакин Е. М. О значении звукового воспитания в пианистическом развитии / Е. М. Тимакин // Музыкальная академия. – 1997. – № 1. – С. 110–111.
Фишер Э. Фортепианные сонаты Бетховена (фрагменты) / Э. Фишер // Исполнительское искусство зарубежных стран. Вып.8 / сост. и ред. Я. Мильштейн. – М. : Музыка, 1977. – С. 164–198
Copyright (c) 2012 Pedagogical Discourse
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.