Mykola Mahera’s Fairy-Tales – as a Mean of Primary Schoolchildren Moral Upbringing

  • Galuna Tkachuk Khmelnytskyi Humanitarian-Pedagogical Academy
Keywords: moral upbringing, humanism, good spirit, fairness, thrifty attitude, love

Abstract

The problem of moral upbringing of primary schoolchildren with the help of the content of the fairy-tales of Mykola Mahera, Podillia region children’s writer, has been raised in the article

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Galuna Tkachuk, Khmelnytskyi Humanitarian-Pedagogical Academy

Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor, Head of the Department of Ukrainian Language and Literature

References

Волошина Н. Вивчення казки „Хоробрі з Найхоробріших” Миколи Магери у 5 класі / Н. Волошина // Українська література в загальноосвітній школі. – 1999. – № 5. – С. 10–14.

Магера М. Маленька хрестоматія / Микола Магера. – Хмельницький, 1999. – 61 с.

Магера М. Читаночка / Микола Магера. – Хмельницький, 1995. – 72 с.

Наш Микола Магера: Нариси, статті, рецензії, відгуки, поезії, листи, методичні розробки, основні дати життя і творчості. – Хмельницький : Поділля, 1977. – 79 с.

Ткачук Г. О. Джерело духовності: Роль експресивної лексики в моральному вихованні школярів під час опрацювання творів Миколи Магери в 5 класі / Г. О. Ткачук // Українська мова і література в школі. – 2002. – № 1. – С. 23–24.

Ткачук Г. О. Уроки людяності і доброти: Система уроків за творами М. Магери / Г. О. Ткачук // Українська література в загальноосвітній школі. – 2005. – № 5. – С. 37–39.

Published
2012-02-01
How to Cite
Tkachuk, G. (2012). Mykola Mahera’s Fairy-Tales – as a Mean of Primary Schoolchildren Moral Upbringing. Pedagogical Discourse, (11), 309-312. Retrieved from https://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/890