Conceptual Principles of Research of the Problem of Formation of Professional and Pedagogical Worldview of the Future Teacher of Foreign Literature
Abstract
The article presents the results of theoretical analysis of the problem of training of the future teacher of foreign literature, aimed at the formation of his professional and pedagogical worldview. Particular attention is paid to reflection of the conceptual foundations of organizing of this process.
Downloads
References
Бахтин М. М. Вопросы литературы и эстетики. Исследования разных лет / М. М. Бахтин. – М. : Художественная литература, 1975. – 496 с.
Библер В. С. От наукоучения – к логике культуры: Два философских введения в двадцать первый век / В. С. Библер. – М. : Политиздат, 1990. – 413 с.
Таланова Ж. П. Определение сущности понятия „мировоззрение личности” в контексте современных исследовательских подходов / Ж. Таланова // Науковий вісник ПДПУ ім. К. Д. Ушинського. – Одеса : ПДПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2007. – № 3–4. – С. 23–30.
Цокур О. С. Категорія педагогічної свідомості у професійній підготовці майбутнього вчителя : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.01; 13.00.04 / Ольга Степанівна Цокур. – Одеса, 1998. – 397 с.
Copyright (c) 2012 Pedagogical Discourse
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.