Conceptual Principles of Research of the Problem of Formation of Professional and Pedagogical Worldview of the Future Teacher of Foreign Literature

  • Valentyna Romanetz Odessa I.Mechnikov National University
Keywords: teacher of foreign literature, , professional training of the future teacher of foreign literature, formation of professional and pedagogical worldview

Abstract

The article presents the results of theoretical analysis of the problem of training of the future teacher of foreign literature, aimed at the formation of his professional and pedagogical worldview. Particular attention is paid to reflection of the conceptual foundations of organizing of this process.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Valentyna Romanetz, Odessa I.Mechnikov National University
Senior Lecturer at the Department of Foreign Literature, Postgraduate Student

References

Бахтин М. М. Вопросы литературы и эстетики. Исследования разных лет / М. М. Бахтин. – М. : Художественная литература, 1975. – 496 с.

Библер В. С. От наукоучения – к логике культуры: Два философских введения в двадцать первый век / В. С. Библер. – М. : Политиздат, 1990. – 413 с.

Таланова Ж. П. Определение сущности понятия „мировоззрение личности” в контексте современных исследовательских подходов / Ж. Таланова // Науковий вісник ПДПУ ім. К. Д. Ушинського. – Одеса : ПДПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2007. – № 3–4. – С. 23–30.

Цокур О. С. Категорія педагогічної свідомості у професійній підготовці майбутнього вчителя : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.01; 13.00.04 / Ольга Степанівна Цокур. – Одеса, 1998. – 397 с.

Published
2012-03-16
How to Cite
Romanetz, V. (2012). Conceptual Principles of Research of the Problem of Formation of Professional and Pedagogical Worldview of the Future Teacher of Foreign Literature. Pedagogical Discourse, (11), 271-274. Retrieved from https://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/891